24.10.2007

Kaliforniya'da olağanüstü hal ilanı

Bir ölü, 40'tan fazla yaralı, küle dönen 600'den fazla ev ve 100 işyeri, zarar gören 1000 kilometrekarelik bir alan.. ABD'nin Kaliforniya eyaletinde önceki gün başlayan ve eyalet tarihinde şimdiye kadar görülen en yıkıcı yangınlardan sayılan yangının bilançosu şimdilik bu.
İtfaiye ekipleri, kontrol altına alınamayan alevlerle boğuşurken, dün ABD başkanı George W. Bush, bölgede olağanüstü hal ilan etti ve federal kurumlara, Kaliforniya'da yangın tehdidi altında olan bölgelere yardım için yetki verdi. Kaliforniya Valisi Arnold Schwarzenegger'in yardım talebine karşılık Federal Acil Durum İdare Kurumu bölgeye battaniye, çadır ve diğer yardım malzemelerini göndermeye başladı. 1500 kişilik Kaliforniya Ulusal Muhafız Birliği tahliyelere yardım etmesi ve muhtemel yağmaları önlemesi için görevlendirildi. Arizona ve Nevada gibi komşu eyaletler de yardım seferberliğinde.

Ünlülerin evleri cayır cayır
Kuraklık ve sıcaklar yüzünden çıkan, rüzgârın etkisiyle yayılan yangınlar Kaliforniya'nın güney bölgelerinde binlerce bina için risk oluşturmaya devam ediyor. Şu ana kadar 250 bin kişi evlerinden kaçmak zorunda kaldı. Tahliye edilen evler arasında 'Titanic' filminin yönetmeni James Cameron ve 'Grease' filminin oyuncularından Olivia Newton-John'un evleri de var. Yakın zamanda Britney Spears ve Lindsay Lohan gibi ünlü isimlerin de tedavi gördüğü rehabilitasyon merkezi Promises da tahliye ediliyor.
[Radikal]

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...