21.11.2006

Küresel Isınmada 2012'den Sonrası Belirsiz

BM’nin Kenya’da düzenlediği çevre konferansına, katılan İklim Değişikliği Proje Yöneticisi Yunus Arıkan, “Konferansta küresel ısınmanın bir insan hakları sorunu olduğu belirtildi ama sorunun aşılması için somut adım atılmadı. 2012 sonrası belirsiz” dedi.

"... Biliyorum 2012 tarihini duyunca gülümsediniz..." K.M.

Konferansa katılan 200 ülkeden yaklaşık 6000 uzman, küresel ısınmanın birinci kurbanının Afrika olacağı endişesini dile getirdi.

2012 SONRASI BELLİ DEĞİL
Küresel ısınmayla savaşım konusunda ise, iki kritik noktanın ön plana çıktığını belirten Arıkan, “Kyoto Protokolü sorumluluğu öncelikli olarak, gelişmiş ve sanayileşmiş ülkelere veriyordu. Ancak bu ülkelerin 2012 yılından sonraki sorumlulukları henüz belli değil. Görüşmelerden somut sayısal bir sonuç çıkmadı, ancak gelişmekte olan ülkelerin yoğun baskısı sonucu bu konuda ciddi adımlar atılması ve 2007 sonrası için bir eylem planı hazırlanması kararlaştırıldı” dedi.

İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ İNSAN HAKKI SORUNUDUR
Arıkan’a göre, Nairobi’de üzerinde durulan önemli konulardan biri de, iklim değişikliğinin çevre sorunu olmasının ötesinde, bir insan hakları ve kalkınma konusu olduğu yönünde idi. ABD ve Avustralya başta olmak üzere, Kyoto’ya imza atmayan ülkelerin tartışıldığı konferansta alınan kararlar, çevre örgütlerince olumlu ancak yetersiz bulundu. Sivil Toplum Kuruluşları, bu konudaki gecikmenin uzun vadede geri dönülmez sonuçlar doğurduğunu ve bunun için çok acil önlem alınması gerektiğini vurguluyor.

KENYALI ÇEVRECİDEN ‘İKLİM TURİSTİ’ PROTESTOSU
Arıkan, Kenyalı çevre örgütü temsilcisi Shoron Looremtto’nun konuşmasının bu açıdan dikkat çektiğini ve ayakta alkışlandığını belirterek; Looremtto’nun konuşmasını şöyle özetledi: “Ben Afrikalı bir anneyim, siz buraya bizim çevre sorunlarımıza çözmeye geldiğinizi söylüyorsunuz. Ama görüyorum ki, burada Safari’lere katılıp seyahat etmek, alışveriş yapıp fotoğraf çektirmekten başka bir iş yapmıyorsunuz ve ben sizi ‘iklim turistleri’ olarak değerlendiriyorum. Yarın çocuğum, ‘anne toplantıda ne kararlar alındı’ diye sorduğunda, ‘yavrum gelecek seneyi bekle’ demek istemiyorum. Ama sizler ne yazık ki, somut kararlar almadınız ve ben bunu protesto ediyorum.”
Ntvmsnbc
AFTER 2012 IS NOT EVIDENT

In respect of fighting with Global Warming, Arıkan who indicated that two break even points appeared in the foreground said "Kyoto Protocol was firstly delegating responsibility to developed and industrialized countries. But the responsibilities of those countries after 2012 are not evident yet.
Meetings have not yielded concrete numeric results, but by the result of intensive pressure of developing countries taking serious steps about this topic and preparing an action plan after 2007 were decided."

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...