9.06.2007

Pehlivan:Teknolojik gelişmeler insanlığa mutluluk getirmedi

Körfez Belediye Başkanı Yunus Pehlivan, teknolojideki baş döndürücü gelişmelerin insanlığa mutluluk getirmediğini, çılgınca üretim ve tüketim anlayışı nedeniyle çevre sorunları ve ahlaki problemleri beraberinde getirdiğini söyledi.

5 Haziran Dünya Çevre Günü nedeniyle düzenlenen programa Körfez Belediye Başkanı Yunus Pehlivan ev sahipliği yaptı. Körfez Kaymakamlığı ve Körfez Belediye Başkanlığı tarafından ortaklaşa düzenlenen etkinlikte günü anlam ve önemini belirten konuşmalar, düzenlenen yarışmalarda dereceye girenlere ödüllerin verilmesi, çevre konulu slayt gösterimi, çevre yürüyüşü ve piknik yapıldı. Körfez Belediyesi Çok Amaçlı Salonda düzenlenen etkinlikte, Milli Eğitim Müdürü Hurşit Ekinci, Sağlık Gurup Başkanı Dr. Bülent Bulca, Yarpaş Genel Müdürü Bahattin Baycur ile öğrenciler hazır bulundu.

DOĞAYLA BARIŞIK OLMALIYIZ

Törende bir konuşma yapan Körfez Belediye Başkanı Yunus Pehlivan, ´İnsanlık son yıllarda bilim ve teknolojide baş döndürücü gelişmeler gösterdi. Buna paralel olarak hayatımızı kolaylaştıran pek çok ürün ve hizmet insanoğlunun faydasına sunuldu. Ancak daha mutlu bir yaşam beklentisi hayal kırıklığıyla sonuçlandı. Geçtiğimiz yüzyılda savaşlarda 175 milyon insan öldü. Çağımıza damgasını vuran günümüz ekonomik anlayışı insanları derinden etkilemiş ve çevre sorununun ortaya çıkmasına yol açmıştır. Günümüz insanı bütün mesaisini piyasaya yeni çıkan ürünü satın almak için harcamaktadır. Bu çılgınca üretim ve tüketim anlayışı; hava, su, toprak ve katı atık kirliliği gibi bir çok çevre sorunu ve ahlaki problemleri beraberinde getirmiştir. Artık dünyamızın bu sorumsuzca tüketim ve kirletme anlayışına dayanması mümkün değildir. Bu tehlikeli gidişata son vermenin huzurlu ve stresten uzak bir hayat yaşamanın tek çıkar yolu vardır, ölçülü ve doğayla barışık bir hayat yaşamaktır´ diye konuştu.

[Kocaeli Demokrat]

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...