16.05.2008

Myanmar’da ölü sayısı 80 bine yaklaştı

Nergis tayfununun vurduğu Myanmar’da günler geçtikçe felaketin bilançosu artıyor. Cunta en son ölü sayısının 78 bin, kayıp sayısının 56 bine yaklaştığını duyurdu.

Myanmar’daki askeri yönetim Nargis tayfununda hayatını kaybedenlerin sayısının 77 bin 738’e çıktığını, kayıp sayısının da 55 bin 917 olduğunu duyurdu. Ülkeyi iki hafta önce vuran Nargis tayfununun ardından, Myanmar yönetimi uluslararası yardımların önüne birçok engel çıkardığı için, yardım ekiplerinden yetkililer ölü sayısının 100 bini geçebileceği hatta daha sonra yayılacak hastalıklarla beraber bir milyonu bile bulabileceğini belirtmişti.

Cunta, daha önce tayfunda ölenlerin sayısını 43 bin 318, kayıp sayısını ise 27 bin 838 olarak açıklamıştı.

Ülkede tayfunun en çok vurduğu bölgelere hala yardım gitmemesinin ölü sayısını daha da arttırmasından endişe edilirken, BM yetkilileri Myanmar yönetiminin engelleyici tavrının uluslararası yardım tarihinde bir ilk olduğu belirtti.

Uluslararası kurtarma ekiplerinin ülkeye girişine izin vermeyen askeri cunta, yardım malzemelerinin çok azını afetzedelere dağıttı. Her gün sadece Birleşmiş Milletler Myanmar’a 400 tona yakın gıda yardımı yapıyor, fakat afetten bu yana 2 buçuk milyon kişiye ulaşan yardım miktarının toplamı 300 tondan az. Cesetler ise hala sokaklarda.

KOLERA VAKALARI BAŞLADI
Öte yandan Dünya Sağlık Örgütünün Tayland’daki temsilcisi Maureen Birmingham, gazetecilere yaptığı açıklamada, ülkede doğrulanmış kolera vakalarının görüldüğünü belirtirken, rakamların Myanmar’da geçmiş yıllarda yılın bu döneminde görülen vaka sayısıyla şimdilik çok farklılık göstermediğini söyledi.

Birmingham, vakaların tayfundan en fazla zarar gören İrravadi deltasında görüldüğünü kaydetti.

[Ntvmsnbc]

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...