15.01.2009

İsrailli Genç Vicdani Redçileri Destekleyin!

FREE THE SHMINISTIM – ISRAEL'S YOUNG CONSCIENTIOUS OBJECTORS. The Shministim are Israeli high school students who have been imprisoned for refusing to serve in an army that occupies the Palestinian Territories. December 18 marks the launch date of a global campaign to release them from jail. Join over 20,000 people including American conscientious objectors,Ronnie Gilbert, Adrienne Rich, Robert Meeropol, Adam Hochschild, Rabbi Lynn Gottleib, Howard Zinn, Rela Mazali, Debra Chasnoff, Ed Asner and Aurora Levins-Morales and show your support by contacting the Israeli Minister of Defense using the form below. 40,000 LETTERS AND COUNTING!
http://december18th.org/

İsrail liseli vicdani retçileri düzenli olarak hapse atıyor. Yaşları 16-19 arasındaki gençler işgal altındaki Filistin topraklarında askerlik yapmayı reddediyor, çözüm istiyor. Gençlerin serbest bırakılması için İnternet'te imza kampanyası başladı.

İsrail, işgal altındaki Filistin topraklarında asker olmayı reddeden liseli veya lise mezunu gençleri arka arkaya askeri hapishanelere atıyor. İsrail'in genç vicdani retçileri serbest bırakması için 18 Aralık'ta İnternet'te başlatılan mektup kampanyası sürüyor.

Kampanya, december18th.org adresinde.

Hükümetlerinin Filistin politikalarını reddeden ve çözüm isteyen mektubu imzalayan gençlerin adı, Shministim (12. sınıftakiler). Aralarında bir yıl içinde üç kez, 12, 18 ve 21 günlüğüne hapis cezası verilen, askeri cezaevinde de üniformayı giymediği için ayrıca hücre cezasına çarptırılanlar var.

İsrail Savunma Bakanlığı'na elektronik olarak gönderilen kampanya mektubunda, "Shministim'i ve askeri hizmeti barışçıl biçimde reddetme haklarını destekliyorum. (...) Bu gençler en büyük gelecek umudumuz. Sizi onlara kulak vermeye ve cezalandırmamaya çağırıyorum" deniyor, genç vicdani retçilerin serbest bırakılması isteniyor.

Bir mektupla başlayan hareket

Shministim üyesi gençlerin bu yıl imzaladığı ortak mektup şu sözlerle başlıyor:

"Biz liseli gençler, işgal altındaki topraklarda ve İsrail topraklarında, İsrail'in işgal ve baskı politikalarına karşı çalışacağımızı bildiririz. Dolayısıyla İsrail Savunma Kuvvetleri'nin bizim adımıza gerçekleştirdiği bu eylemlere katılmayı reddediyoruz.

"Reddimiz İsrail devletinin işgal altındaki topraklarda yürüttüğü ayırma, denetim, baskı ve öldürme politikalarına bir protesto. Bu baskının, öldürmenin ve nefrete yönlendirmenin, bizi hiçbir zaman barışa götürmeyeceğini ve demokratik görünen bir toplumun sahip olması gereken bütün temel değerlere aykırı olduğunu anlıyoruz."

"Ülkemin savaş suçlarını parçası olmayacağım"

Omer GoldmanBabası İsrail istihbarat teşkilatı Mossad'ın eski tepe yöneticilerinden biri olan Omer Goldman, 19 yaşında genç bir kadın.

Bu yıl iki kez, önce 18 günlüğüne, daha sonra 10 günlüğüne hapis cezası verildi.

Goldman "İçinde olduğum topluma hizmete inanırım, tam da bu yüzden, ülkemin işlediği savaş suçlarının bir parçası olmayı reddediyorum. Şiddet hiçbir çözüm getirmez, ne olursa olsun, şiddete başvurmayacağım" diyor.

Raz Bar-David Varon Raz Bar-David Varon 18 yaşında. 21 Aralık'ta üçüncü kez hapse atıldı. Hâla askeri cezaevinde.

"Başkasını işgal edecek bir asker olmak için doğmadım; işgale karşı mücadele benim de mücadelem. Bu topluma karşı bir sorumluluğum var; sorumluluğum reddetmek" diyor.

"Irkçı soygun politikasının parçası olmak istemiyorum"

Tamar KatzTamar Katz 19 yaşında bir genç kadın. 2008'de üç kez, toplam 51 gün askeri cezaevine kondu.

"On yıllardır yabancı toprakları işgal eden, bu topraklarda ırkçı bir soygun politikası sürdüren, sivillere zorbalık edip sahte bir güvenlik bahanesiyle milyonlara hayatı dar eden bir işgal ordusunun parçası olmak istemiyorum" diyor.

Udi NirUdi Nir, 19 yaşında. Shministim'e neden katıldığını şöyle anlatıyor:

"Elimi işgale ve en temel değerlerime –insan hakları demokrasi ve insanın diğer insanlara karşı kişisel sorumluluğu- aykırı olan eylemlere vermeyeceğim."

Kaynak : BIANET

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...