Norveç, otomotiv sanayiinin ürettiği taşıtları 'yeşil', 'temiz' veya 'çevre dostu' gibi sıfatlarla pazarlamasını durduracak yeni reklam yönetmeliğini uygulamaya başlıyor.
Dünyadaki en sert tanıtım yönetmeliklerinden biri olacak bu uygulama, bu tür çevreci sıfatlar kullanan otomobil üreticilerine para cezaları verilmesini öngörüyor.
Norveç'in yeni reklam politikası ardındaki amaç son derece mantıklı. Norveçliler, otomobillerin çevreye hiçbir olumlu katkıda bulunamayacağını, dolayısıyla, otomobilleri 'temiz' ya da 'çevre dostu' diye tanımlamanın yanıltıcı olduğunu düşünüyor.
Toyota, Citroen, Saab ve Suzuki gibi öndegelen otomobil üreticileri, son dönemlerdeki reklam kampanyalarında bu tür çevreci sıfatları kullanmaktaydı.
Totoya, hem elektrik hem de benzinle çalışabilen (hibrid) otomobilini 'dünyanın en çevre dostu otomobili' olarak pazarlamıştı.
Norveçliler, bundan böyle otomotiv sanayiinin, doğruluğunu tam anlamıyla kanıtlayabilecekleri savlar öne sürebileceklerini belirtiyor.
Tüketici ombudsmanı Bjorn Erick Thon, aslında otomotiv sanayiinin de yeni reklam yönetmeliğini memnunlukla karşıladığını söyledi.
Ancak bu uygulamayı eleştiren çevreler yeni reklam yönetmeliğinin aşırı gittiği düşüncesinde. Bu kesimler, otomotiv sanayiine çevreci sloganlar kullanma izni verilmezse, tüketicilerin daha az karbon salımı olan otomobilleri seçmeyebileceği inancında.
[BBC Türkçe]
Dünyadaki en sert tanıtım yönetmeliklerinden biri olacak bu uygulama, bu tür çevreci sıfatlar kullanan otomobil üreticilerine para cezaları verilmesini öngörüyor.
Norveç'in yeni reklam politikası ardındaki amaç son derece mantıklı. Norveçliler, otomobillerin çevreye hiçbir olumlu katkıda bulunamayacağını, dolayısıyla, otomobilleri 'temiz' ya da 'çevre dostu' diye tanımlamanın yanıltıcı olduğunu düşünüyor.
Toyota, Citroen, Saab ve Suzuki gibi öndegelen otomobil üreticileri, son dönemlerdeki reklam kampanyalarında bu tür çevreci sıfatları kullanmaktaydı.
Totoya, hem elektrik hem de benzinle çalışabilen (hibrid) otomobilini 'dünyanın en çevre dostu otomobili' olarak pazarlamıştı.
Norveçliler, bundan böyle otomotiv sanayiinin, doğruluğunu tam anlamıyla kanıtlayabilecekleri savlar öne sürebileceklerini belirtiyor.
Tüketici ombudsmanı Bjorn Erick Thon, aslında otomotiv sanayiinin de yeni reklam yönetmeliğini memnunlukla karşıladığını söyledi.
Ancak bu uygulamayı eleştiren çevreler yeni reklam yönetmeliğinin aşırı gittiği düşüncesinde. Bu kesimler, otomotiv sanayiine çevreci sloganlar kullanma izni verilmezse, tüketicilerin daha az karbon salımı olan otomobilleri seçmeyebileceği inancında.
[BBC Türkçe]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder