11 Martta 9 büyüklüğünde bir depremle sallanan Japonya'da bugün de 7.1 büyüklüğünde bir artçı deprem yaşandı.
11 Martt’ta 9 büyüklüğündeki tarihin en büyük beşinci depremi ile sarsılan Japonya’da deprem ve tsunami kabusu bitmiyor.
Geçen hafta 7.4 büyüklüğünde bir artçı depremle sarsılan ülkenin kuzeydoğusunda bugün de 7.1 büyüklüğünde bir artçı yaşandı.
Iwaki yakınlarında gerçekleşen deprem sonrasında 1 metre yüksekliğinde tsunami uyarısı yapıldı. Tsunami uyarısı yaklaşık bir saat sonra kaldırıldı.
Tokyo Electric Power Co.'dan (TEPCO) yapılan açıklamada Fukuşima Nükleer Santrali'nin depremden zarar görmediği bildirildi. Açıklamada ayrıca, santralde soğutma çalışması yapan işçilerin deprem sonrasında bölgeden uzaklaştırıldığı belirtildi.
NTV
japonya etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
japonya etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
11.04.2011
25.03.2011
Radyasyon Kapımızda
Radyasyon bulutu İsveç’e ulaştı, İtalyanlar ise panik halinde iyot tabletleri satın alıyor. Türkiye’nin de risk altında olduğunu belirten uzmanlar, yetkililere doz miktarının sürekli ölçülmesini öneriyor.
Japonya’nın başkenti Tokyo’da şebeke suyundaki radyasyon oranının, bebekler için kabul edilebilir yasal sınır olan kilogram başına 100 bekerelin altına düşmesinin ardından Tokyo’ya komşu vilayet Saitama’nın Kavaguçi bölgesinde de şebeke suyunun radyasyondan etkilendiği bildirildi.
Japon ürünlerine ithalat yasağı getiren ülkelerin sayısı da her geçen gün artıyor.
Yetkililer, başkentteki Kanamaçi arıtma istasyonunda oranın 79 bekerele düştüğünü açıkladı.
Japonya’nın başkenti Tokyo’da şebeke suyundaki radyasyon oranının, bebekler için kabul edilebilir yasal sınır olan kilogram başına 100 bekerelin altına düşmesinin ardından Tokyo’ya komşu vilayet Saitama’nın Kavaguçi bölgesinde de şebeke suyunun radyasyondan etkilendiği bildirildi.
Japon ürünlerine ithalat yasağı getiren ülkelerin sayısı da her geçen gün artıyor.
Yetkililer, başkentteki Kanamaçi arıtma istasyonunda oranın 79 bekerele düştüğünü açıkladı.
18.03.2011
180 Kamikazeye Nobel Ödülü Verin
Sakin karakterleriyle tüm dünyada ünlenen Japonlar nükleer facia durumunda da aynı tavrı sergilemeyi sürdürüyor. Gelişmeler üzerine Fukuşima’daki Kamikaze sayısı 180’e yükseldi. Bu kişilerin sadece 30 dakikalık soğutma faaliyeti sırasında tüm çalışma hayatları boyunca maruz kalacaklarından bile fazla radyasyon aldıkları ve belki de sadece birkaç ay veya yıl hayatta kalabilecekleri açıklandı.
Fuşiyama Santralinde kalan cesur ekipten bir kişinin ailesine gönderdiği mesajda, “Siz iyi bir şekilde hayatınızı sürdürmeye devam edin, ben bir süre daha eve gelemeyeceğim” dediği açıklandı.
Japon ve Batı basını, hayatlarını feda eden bu kişilere Nobel Barış Ödülü verilmesi teklifinde bulundu.
Vatan
Fuşiyama Santralinde kalan cesur ekipten bir kişinin ailesine gönderdiği mesajda, “Siz iyi bir şekilde hayatınızı sürdürmeye devam edin, ben bir süre daha eve gelemeyeceğim” dediği açıklandı.
Japon ve Batı basını, hayatlarını feda eden bu kişilere Nobel Barış Ödülü verilmesi teklifinde bulundu.
Vatan
Çernobile Saatler Kaldı
ABD ve Fransa 24 saat içinde Çernobil benzeri bir felaketin yaşanabileceği uyarısını yaptı. Dünya diken üstünde...
Patlayan santralde hayatlarını feda ederek soğutma işlemi yapan Japon “kamikazelerinin” sayısı 180’e çıktı.
Önce deprem vurdu... Elektrik kesintisi nedeniyle Fukuşima nükleer santralinin soğutma sistemi devre dışı kaldı. Ancak endişelenecek bir durum yoktu. Jeneratörler hemen devreye girdi ve sistem yeniden çalışmaya başladı. Ama bu durum sadece 9 dakika sürdü. Tsunami dalgaları jeneratörleri alıp götürünce santralin soğutma sistemi için tek alternatif kaldı, o da akülü sistem. Ancak o da sadece 8 saat dayanabildi ve 1760 ton çok tehlikeli radyoaktif yakıt barındıran santral tamamen korumasız kaldı. Japonların tek çaresi vardı, deniz kenarındaki santrale tonlarca su püskürterek soğutma yapmak.
Tokyo’da panik var
Ancak bu çözüm de yetersiz kaldı ve radyoaktif sızıntı başladı. Nükleer tehlikenin 240 kilometre uzaktaki başkent Tokyo’ya kadar ulaşmasının ardından santralde çalışan 1800 çalışanın büyük kısmı tahliye edildi. Sadece 50 gönüllü, hayatları pahasına soğutma faaliyetine devam etmek için gönüllü oldu. Gönüllülere, “Fukuyama 50” ve “Kamikazeler” gibi isimler takıldı. Bu kahramanlık öyküsüne rağmen soğutma çalışmaları yine yeterli olmuyordu.
Rüzgâr izin vermedi
Krizin 5’inci gününde Japon yönetimi ABD’den resmi olarak yardım istedi. İki ülkenin nükleer bilimcileri, sonunda yangın söndürme helikopterleri ile reaktörlerin üzerine su atma formülünü ortaya attılar. Hemen Japon ordusuna ait Chinook-47 tipi helikopterler havalandı. Denizden her seferinde çektikleri 7.5 ton suyu en kritik durumda olan 3 no’lu reaktörün üzerine bıraktılar. Ancak çok yüksek radyasyon nedeniyle santrale 90 metre yüksekten su bırakabiliyorlardı, daha aşağıya inmeleri durumunda pilotlar için ölüm tehlikesi olduğu belirtildi. Su bu kadar yüksekten bırakılınca bu kez de rüzgarın azizliğine uğradılar. 3 no’lu reaktör için bırakılan suyun büyük kısmı 2 no’lu reaktöre gidiyordu. 11 itfaiye aracından püskürtülen su da yetersiz kaldı.
48 saat sonra felaket
Radyasyon seviyesinde hiçbir düşme olmadığı belirtildi. İşte o an ABD Nükleer Güvenlik Teşkilatı Başkanı Gregory Jaczko ve Enerji Başkanlığı’dan gelen açıklama tüyleri diken diken etti: “İntihar görevi olduğunu biliyoruz ama Japonya’nın o santrale soğutma operasyonunda görev almak için daha fazla insan göndermesi gerekiyor...” Fransız nükleer bilimcilerin sözleri ise çok daha korkutucu oldu. Nükleer Güvenlik Enstitüsü’nden Thierry Charles, “Yaptıkları hiçbir girişim sonuç vermedi. Yeni bir Çernobil’e 48 saat kaldı” ifadesini kullandı. Öte yandan reaktörün çevresindeki bir hastanede tedavi gören 14 radyasyon mağduru, diğer hastalara da bulaşma riskine karşı bir spor salonuna transfer edilmelerinden hemen sonra hayatlarını kaybetti.
30 yıl giriş yasak
Fukuşima Santrali’ndeki nükleer kriz aşılsa bile santralin bulunduğu bölgede kaydedilen yüksek radyasyon ve radyoaktif sızıntı nedeniyle santral ve çevresi şimdiden yeni Çernobil alanı oldu bile. Nükleer bilimciler özellikle santralde kullanılan Cesium-137 elementi üzerinde duruyor. Çok yüksek oranda toksik olan ve atmosfere karışması durumunda ölümcül olan elementin sızması durumunda bu bölgede en az 30 yıl boyunca hiçbir canlının yaşamasına müsaade edilmeyecek.
Patlayan santralde hayatlarını feda ederek soğutma işlemi yapan Japon “kamikazelerinin” sayısı 180’e çıktı.
Önce deprem vurdu... Elektrik kesintisi nedeniyle Fukuşima nükleer santralinin soğutma sistemi devre dışı kaldı. Ancak endişelenecek bir durum yoktu. Jeneratörler hemen devreye girdi ve sistem yeniden çalışmaya başladı. Ama bu durum sadece 9 dakika sürdü. Tsunami dalgaları jeneratörleri alıp götürünce santralin soğutma sistemi için tek alternatif kaldı, o da akülü sistem. Ancak o da sadece 8 saat dayanabildi ve 1760 ton çok tehlikeli radyoaktif yakıt barındıran santral tamamen korumasız kaldı. Japonların tek çaresi vardı, deniz kenarındaki santrale tonlarca su püskürterek soğutma yapmak.
Tokyo’da panik var
Ancak bu çözüm de yetersiz kaldı ve radyoaktif sızıntı başladı. Nükleer tehlikenin 240 kilometre uzaktaki başkent Tokyo’ya kadar ulaşmasının ardından santralde çalışan 1800 çalışanın büyük kısmı tahliye edildi. Sadece 50 gönüllü, hayatları pahasına soğutma faaliyetine devam etmek için gönüllü oldu. Gönüllülere, “Fukuyama 50” ve “Kamikazeler” gibi isimler takıldı. Bu kahramanlık öyküsüne rağmen soğutma çalışmaları yine yeterli olmuyordu.
Rüzgâr izin vermedi
Krizin 5’inci gününde Japon yönetimi ABD’den resmi olarak yardım istedi. İki ülkenin nükleer bilimcileri, sonunda yangın söndürme helikopterleri ile reaktörlerin üzerine su atma formülünü ortaya attılar. Hemen Japon ordusuna ait Chinook-47 tipi helikopterler havalandı. Denizden her seferinde çektikleri 7.5 ton suyu en kritik durumda olan 3 no’lu reaktörün üzerine bıraktılar. Ancak çok yüksek radyasyon nedeniyle santrale 90 metre yüksekten su bırakabiliyorlardı, daha aşağıya inmeleri durumunda pilotlar için ölüm tehlikesi olduğu belirtildi. Su bu kadar yüksekten bırakılınca bu kez de rüzgarın azizliğine uğradılar. 3 no’lu reaktör için bırakılan suyun büyük kısmı 2 no’lu reaktöre gidiyordu. 11 itfaiye aracından püskürtülen su da yetersiz kaldı.
48 saat sonra felaket
Radyasyon seviyesinde hiçbir düşme olmadığı belirtildi. İşte o an ABD Nükleer Güvenlik Teşkilatı Başkanı Gregory Jaczko ve Enerji Başkanlığı’dan gelen açıklama tüyleri diken diken etti: “İntihar görevi olduğunu biliyoruz ama Japonya’nın o santrale soğutma operasyonunda görev almak için daha fazla insan göndermesi gerekiyor...” Fransız nükleer bilimcilerin sözleri ise çok daha korkutucu oldu. Nükleer Güvenlik Enstitüsü’nden Thierry Charles, “Yaptıkları hiçbir girişim sonuç vermedi. Yeni bir Çernobil’e 48 saat kaldı” ifadesini kullandı. Öte yandan reaktörün çevresindeki bir hastanede tedavi gören 14 radyasyon mağduru, diğer hastalara da bulaşma riskine karşı bir spor salonuna transfer edilmelerinden hemen sonra hayatlarını kaybetti.
30 yıl giriş yasak
Fukuşima Santrali’ndeki nükleer kriz aşılsa bile santralin bulunduğu bölgede kaydedilen yüksek radyasyon ve radyoaktif sızıntı nedeniyle santral ve çevresi şimdiden yeni Çernobil alanı oldu bile. Nükleer bilimciler özellikle santralde kullanılan Cesium-137 elementi üzerinde duruyor. Çok yüksek oranda toksik olan ve atmosfere karışması durumunda ölümcül olan elementin sızması durumunda bu bölgede en az 30 yıl boyunca hiçbir canlının yaşamasına müsaade edilmeyecek.
11.03.2011
Japonya'yı Deprem Sonrası Tsunami Vurdu.. Nükleer Tesisler Alarmda
Japonya'da 8,9 büyüklüğünde deprem meydana geldi. Deprem ve ardından oluşan tsunamide yaklaşık 400 kişinin öldüğü, yüzlerce kişinin de kayıp olduğu bildirildi.
TSUNAMİ GÖRÜNTÜLERİ : http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/kare-kare-tsunami-ani.html
Japonya’da, 8,9 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Türkiye saati ile sabah 07.46'da meydana gelen depremin yerin 24 km. altında meydana geldiği ve merkez üssünün Tokyo'nun 380 km kuzeydoğusu olduğu açıklandı. Yaklaşık 2 bin 100 km. uzunluğundaki sahil şeridi üzerindeki onlarca şehir depremden etkilendi.
En büyük hasarsa kuzeydoğudaki Miyagi bölgesi ve özellikle Sendai kentinde yaşandı. Sendai, 10 metre büyüklüğe varan dalgaların altında kalırken, dalgalar çekilince plajda yaklaşık 300 kişinin cesedine ulaşıldı. Kentte şimdiye dek 60-70 bin kişi tahliye edildi. Afette ayrıca 110 kişinin daha öldüğünü belirten yetkililer, 544 kişinin de yaralandığını söyledi.
Miyagi bölgesinde deprem ve tsunaminin ardından şimdi de geniş çaplı yangınlar yaşanıyor. Özellikle hava karardıktan sonra yangınların büyüklüğü gözler önüne serildi.
Devamı : NTV
Japonya'da tarihi felaket: Önce deprem sonra tsunami
Japonya'da meydana gelen 8,9 büyüklüğündeki deprem ve depremin yol açtığı dev dalgalarda can kaybı sayısının en az 400 olduğu, 349 kişinin de kaybolduğu açıklandı. Polis, yalnızca ülkenin kuzey ve doğusunda 88 kişinin öldüğünü açıkladı. Polis, Miyagi bölgesindeki Sendai plajında da 200 ila 300 ceset bulunduğunu, ülke genelinde 349 kişinin kaybolduğunu belirtti.
NHK devlet televizyonu, ölü sayısının çok daha fazla olabileceğini duyurdu. Depremin merkez üssünün Honşu adasının Sendai bölgesinin 130 kilometre doğusu, başkent Tokyo'nun ise 380 kilometre kuzeydoğusu olduğu bildirilmişti.
Devamı : Radikal
Hundreds killed in tsunami after 8.9 Japan quake
A ferocious tsunami unleashed by Japan's biggest recorded earthquake slammed into its eastern coast Friday, killing hundreds of people as it carried away ships, cars and homes, and triggered widespread fires that burned out of control.
Hours later, the waves washed ashore the U.S. West Coast, where evacuations were ordered from California to Washington but little damage was sustained. The entire Pacific had been put on alert — including coastal areas of South America, Canada and Alaska — but waves were not as bad as expected.
In northeastern Japan, the area around a nuclear power plant was evacuated after the reactor's cooling system failed and pressure began building inside.
Police said 200 to 300 bodies were found in the northeastern coastal city of Sendai, the city in Miyagi prefecture, or state, closest to the epicenter. Another 137 were confirmed killed, with 531 people missing. Police also said 627 people were injured.
The magnitude-8.9 offshore quake unleashed a 23-foot (seven-meter) tsunami and was followed for hours by more than 50 aftershocks, many of them of more than magnitude 6.0.
Read for More : Yahoo! News
Fire on water: Japan, world watches tsunami strike live
Within an hour after a major earthquake rattled Japan, the nation and the world watched a surreal and unprecedented scene from a helicopter hovering above the coastal area of Miyagi prefecture:
Neat rows of tilled farmland being cleaved by a wall of water, with a white ship sweeping across the soil . Behind it, a massive wave of mud, debris and burning buildings atop the rushing water.
"We've never seen this -- we're watching a live tsunami strike Japan," said CNN International meteorologist Ivan Cabrera. "Those are not taped pictures, that appears to be live pictures of a major tsunami strike the coast."
Tokyo residents shook off the horror of the 8.9-magnitude earthquake only to watch on television as the first tsunami waves crashed into coastal areas hundreds of miles northeast of the city.
Read for More : CNN
Etiketler:
deprem,
earthquake,
japan,
japonya,
tsunami,
tsunami alarmı,
tsunami alert
2.02.2009
Asama Yanardağı Patladı!
Japonya meteoroloji ajansı, başkent Tokyo'nun yaklaşık 145 kilometre kuzeybatısındaki Asama Dağı'nın sabaha karşı faaliyete geçtiğini ve yanardağdan püsküren küllerin bölge üzerine yağdığını bildirdi.
Ajans, olayda can ya da mal kaybı olmadığını duyurdu.
Yanardağın bin metre uzağında volkanik taş parçaları bulunurken, püsküren küllerin Tokyo'nun yakın çevresine de yağdığı belirtildi.
Bölgede güvenlik önlemleri alındı.
Asama Dağı'nda en son, Eylül 2004'te büyük bir patlama olmuştu.
Japonya'da 108 aktif yanardağ bulunuyor.
VOLKAN PATLAMA ANI FOTOĞRAFLARI İÇİN : TIKLAYINIZ
[TRT]
Mount Asama Volcano erupts near Tokyo
A volcano erupted near Tokyo early Monday, spewing a plume of smoke more than a mile (1.6 kilometers) high and raining ash down on parts of the city. There were no immediate reports of injuries or damage.
Mount Asama, about 90 miles (145 kilometers) northwest of Tokyo, erupted at 1:51 am (0451 GMT) Monday, according to Japan's Meteorological Agency. Chunks of rock from the explosion were found about 3,300 feet (1,000 meters) away from the volcano.
The agency said volcanic ash fell on nearby areas as well as parts of Tokyo. TV reports showed neighborhoods sprinkled with white flakes.
An alert level of three, which urges nearby residents to take caution, was kept in place for a 2.5 mile (4 kilometer) radius. Alert level four advises residents to prepare for evacuation, while level five, the highest, orders evacuation, according to the agency.
The last major eruption of Mount Asamo took place in September 2004, the agency said.
With 108 active volcanos, Japan is among the most seismically busy countries in the world. The country lies in the "Ring of Fire" - a series of volcanoes and fault lines that outline the Pacific Ocean.
Etiketler:
asama volcano,
asama yanardağı,
erupted,
japonya,
tokyo,
volkan
11.09.2008
Japonya ve Endonezya’da şiddetli deprem
Endonezya ve Japonya’da art arda iki ayrı şiddetli deprem meydana geldi. Her iki ülkede de tsunami alarmı verildi.
Endonezya Metoroloji Ajansı’nın açıklamasına göre doğudaki Molucca adalarını vuran deprem TSİ 03:00’de, 7,6 büyüklüğünde oldu. Depremin merkezinin denizde olduğu kaydedildi. Amerikan Deprem Araştırma Merkezi ise depremin şiddetini 6.6 olarak açıkladı.
Depremin ardından verilen tsunami alarmı yaklaşık 1 saat sonra kaldırıldı.
JAPONYA 7,2 İLE SARSILDI
7,2 büyüklüğündeki bir deprem de Japonya’da meydana geldi. Japonya Meteoroloji Ajansının açıklamasına göre yerel saatle 09.21’de (TSİ 03.21) meydana gelen depremden sonra tsunami alarmı verildi. Japon yetkiller doğu kıyılarında 50 santimetrelik tsunami beklediklerini açıkladı. Ancak depremden 35 dakika sonra vuran dalgalar 10 santimetrede kaldı.
Depremin can ve mal kaybına neden olup olmadığı henüz açıklanmadı.
Depremin merkezinin Hokkaido adasının açıkları olduğu belirtildi. NHK televizyonu Hokkaido’dan görüntülere yer verdi, bu görüntülerde, binalarda belirli bir hasar göze çarpmadı.
[Ntvmsnbc]
Japonya'da Mini Tsunami
Endonezya ve Japonya'da peş peşe şiddetli iki deprem oldu. Depremden 35 dakika sonra dalgalar kıyıya vurdu.
Endonezya ve Japonya'da art arda iki ayrı güçlü deprem meydana geldi. Richter ölçeğine göre 7 şiddetindeki bir deprem de Japonya'da meydana geldi.
Japonya'nın kuzeyindeki Hokkaido adası açıklarında deniz tabanında meydana gelen depremden sonra sahile çok küçük çaplı tsunami dalgaları vurdu.
7 büyüklüğündeki depremden sonra 50 santimetre yüksekliğinde dalgaların vurabileceği ve halkın sahilden uzak durması yönünde uyarı yapıldı ancak, depremden 35 dakika sonra vuran dalgalar 10 santimetrede kaldı.
Depremin merkezinin Hokkaido adasının açıkları olduğu belirtildi. NHK televizyonu Hokkaido'dan görüntülere yer verdi, bu görüntülerde, binalarda belirli bir hasar göze çarpmadı.
ENDONEZYA'DA DEPREM
Endonezya Metoroloja Ajansının açıklamasına göre doğudaki Molucca adalarını vuran deprem TSİ 03:00'de, 7,6 büyüklüğünde oldu. Depremin merkezinin denizde olduğu ve Molucca'daki Ternate kentinin 120 kilometre uzağında olduğu kaydedildi. Depremin ardından verilen tsunami alarmı yaklaşık 1 saat sonra kaldırıldı.
[İnternet Haber]
Endonezya Metoroloji Ajansı’nın açıklamasına göre doğudaki Molucca adalarını vuran deprem TSİ 03:00’de, 7,6 büyüklüğünde oldu. Depremin merkezinin denizde olduğu kaydedildi. Amerikan Deprem Araştırma Merkezi ise depremin şiddetini 6.6 olarak açıkladı.
Depremin ardından verilen tsunami alarmı yaklaşık 1 saat sonra kaldırıldı.
JAPONYA 7,2 İLE SARSILDI
7,2 büyüklüğündeki bir deprem de Japonya’da meydana geldi. Japonya Meteoroloji Ajansının açıklamasına göre yerel saatle 09.21’de (TSİ 03.21) meydana gelen depremden sonra tsunami alarmı verildi. Japon yetkiller doğu kıyılarında 50 santimetrelik tsunami beklediklerini açıkladı. Ancak depremden 35 dakika sonra vuran dalgalar 10 santimetrede kaldı.
Depremin can ve mal kaybına neden olup olmadığı henüz açıklanmadı.
Depremin merkezinin Hokkaido adasının açıkları olduğu belirtildi. NHK televizyonu Hokkaido’dan görüntülere yer verdi, bu görüntülerde, binalarda belirli bir hasar göze çarpmadı.
[Ntvmsnbc]
Japonya'da Mini Tsunami
Endonezya ve Japonya'da peş peşe şiddetli iki deprem oldu. Depremden 35 dakika sonra dalgalar kıyıya vurdu.
Endonezya ve Japonya'da art arda iki ayrı güçlü deprem meydana geldi. Richter ölçeğine göre 7 şiddetindeki bir deprem de Japonya'da meydana geldi.
Japonya'nın kuzeyindeki Hokkaido adası açıklarında deniz tabanında meydana gelen depremden sonra sahile çok küçük çaplı tsunami dalgaları vurdu.
7 büyüklüğündeki depremden sonra 50 santimetre yüksekliğinde dalgaların vurabileceği ve halkın sahilden uzak durması yönünde uyarı yapıldı ancak, depremden 35 dakika sonra vuran dalgalar 10 santimetrede kaldı.
Depremin merkezinin Hokkaido adasının açıkları olduğu belirtildi. NHK televizyonu Hokkaido'dan görüntülere yer verdi, bu görüntülerde, binalarda belirli bir hasar göze çarpmadı.
ENDONEZYA'DA DEPREM
Endonezya Metoroloja Ajansının açıklamasına göre doğudaki Molucca adalarını vuran deprem TSİ 03:00'de, 7,6 büyüklüğünde oldu. Depremin merkezinin denizde olduğu ve Molucca'daki Ternate kentinin 120 kilometre uzağında olduğu kaydedildi. Depremin ardından verilen tsunami alarmı yaklaşık 1 saat sonra kaldırıldı.
[İnternet Haber]
14.06.2008
Japonya 7.2 ile Sallandı!
Japonya’da meydana gelen 7,2 büyüklüğündeki deprem sonucu 3 kişi öldü. Onlarca kişinin yaralandığı depremde, bazı evler hasar gördü.
Merkez üssü, Tokyo’nun yaklaşık 300 kilometre kuzeyindeki İwate bölgesinde 7,2 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Depremde 3 kişi yaşamını yitirdi. 4 kişi enkaz altında kalırken, 3 kişinin de kayıp olduğu belirtiliyor. 100’den fazla da yaralı var. Bazı evlerin de hasar gördüğü belirtiliyor. 30 bin kişiye elektrik verilemiyor.
Deprem bölgesindeki Fukuşima Nükleer Santrali’nde az miktarda rayoaktiv sızıntı olduğu, ancak sızıntının santralin içinde gerçekleştiği belirtildi.
[Ntvmsnbc]
Merkez üssü, Tokyo’nun yaklaşık 300 kilometre kuzeyindeki İwate bölgesinde 7,2 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi. Depremde 3 kişi yaşamını yitirdi. 4 kişi enkaz altında kalırken, 3 kişinin de kayıp olduğu belirtiliyor. 100’den fazla da yaralı var. Bazı evlerin de hasar gördüğü belirtiliyor. 30 bin kişiye elektrik verilemiyor.
Deprem bölgesindeki Fukuşima Nükleer Santrali’nde az miktarda rayoaktiv sızıntı olduğu, ancak sızıntının santralin içinde gerçekleştiği belirtildi.
[Ntvmsnbc]
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)