termik santral etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
termik santral etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

29.11.2007

Samsun’da termik santral tepkisi

Samsun’da, kömürle çalışan iki elektrik santrali kurlması gündemde. Valilik halkı bilgilendirmek amacıyla bir toplantı düzenledi.

SAMSUN - Ancak Çevre ve Orman İl Müdürü, Samsunluların, santrallerin çevreye zarar vereceği endişesini gideremeyince tartışma çıktı ve toplantı başlamadan sona erdi.

Samsun’un Tekkeköy ilçesinde termik santral kurmak için Çevre ve Orman Bakanlığı’ndan ÇED raporu alan firmalar, halkı bilgilendirmek için toplantı düzenledi.

Samsun Çevre ve Orman İl Müdürü Kadir Kılıç’ın başkanlığındaki toplantıya katılan Tekkeköylüler, toplantı başlamadan termik santrale karşı tepkilerini dile getirdi. Tekkeköylüler, Kadir Kılıç’ın açıklama yapmasına da izin vermedi.

Tepkilerin sürmesi üzerine Çevre ve Orman İl Müdürü Kadir Kılıç toplantıyı başlamadan bitirdi.

[NTVMSNBC]

24.10.2007

Yatağan’da ikinci termik santrale isyan

Yıllarca baca gazı arıtma sistemi takılmadığı için çevre kirliliğine yol açan Muğla’nın Yatağan ilçesindeki termik santralin yakınına ikinci bir santral yapılması gündemde. Yatağanlılar ikinci santrale çok tepkili.

MUĞLA - Yatağan’ın Turgut beldesi Hacıbayramlar köyünde yapımı planlanan santral, halkın tepkisine yol açtı. Özel bir şirket tarafından yapılması öngörülen termik santral, Yatağan’a 10 kilometre uzaklıkta.

Uzun yıllar, Yatağan termik santralinin bacalarından arıtılmadan bırakılan gazı soluyan çevre sakinleri, yeni termik santral projesine isyan etti.

Çevre sakinleri, “İlk termik santral yüzünden yıllarca sıkıntı çektik. İkincisi kömür yakacakmış. Eğer baca gazı arıtma tesisi olmazsa her şeye sıfırdan başlayacağız demektir. Biz sanayi düşmanı değiliz ama sağlığımız önemli” dediler.

Hacıbayramlar Köyü Muhtarı Ahmet Tavas ise “Buraya bundan böyle ölüm sahası diyeceğiz. Çünkü köyümüzde bugüne kadar 20 kişi kanserden öldü. 22 yıldır bu sorunları yaşadık. İkinci santralin yapılmasının bir yarar getireceğini sanmıyoruz. Birincisi yapıldı ve çevre bitti. Bu yöreyi iyice bitireceğiz diyorlarsa o başka...” dedi.

Yeni termik santralın yapımı için başka bir yer bulunmasını isteyen Yatağanlılar, bu dikkate alınmazsa yeniden eylem yapacaklarını belirtti.

[NTVMSNBC]

19.10.2007

Yatağan'a ikinci santral geliyor

27 yıldır termik santralın kapatılması için mücadele eden Yatağan'a ikinci bir termik santral geliyor!

DHA - MUĞLA - 27 yıldan beri santral kirliliğiyle boğuşan Yatağan'a bir termik santral daha kurulması girişimlerine başlandı. Daha geçen yıl eylem düzenleyerek Yatağan Termik Santralı'nı protesto eden Turgut beldesi, bir santraldan kurtulmaya çalışırken daha da yakınlarına bir santral gelmesi planına karşı öfkeli.

Muğla Valiliği'nin yaptığı açıklamaya göre Ant Enerji Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nce (ANTES), Yatağan'ın Turgut beldesine inşa edilecek 160 MW gücündeki, iki üniteli termik santral için ön hazırlıklar başladı. ANTES, Turgut beldesinde 23 Ekim'de Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) toplantısı düzenleyecek ve santralla ilgili halkı bilgilendirecek.

Turgut Beldesi Belediye Başkanı AKP'li Muammer Bahçeli, santralla ilgili net bir bilgisi olmadığını, görüşlerini ancak bu toplantıdan sonra açıklayabileceğini söyledi. Belde sakini 64 yaşındaki Ahmet Çelik'se şaşkın: "Çam ormanları arasında biz kanserin adını bilmezdik, şimdi çocuklarımız torunlarımız hastalıktan kurtulamıyor. İkinci santral burada yaşamı daha çekilmez hale getirecek."
Yatağan Çevre Platformu (YAÇEV) Sözcüsü eczacı Serkan Tekin Yatağanlıya yaşam hakkı tanınmadığı görüşünde: "Yatağan'da yaşayan halkın da bu ülkenin insanı olduğunun hatırlanmasını istiyoruz. Devlet, 27 yıldır kendi kurduğu tesisin arıtma sistemini düzenli çalıştırmayı başaramazken, kömür rezervlerinin bolluğu özel şirketlerin iştahını kabartıyor. Yatağanlı'ya 'Ya santralı sev ya terk et' demek istiyorlar."

[Radikal]

31.08.2007

Termik santreller Ceyhan’ı tehdit ediyor

Kahramanmaraş’ta çevre felaketine ve hastalıklara yol açmakla suçlanan Afşin Elbistan A ve B termik santralleri Çukurova’ya hayat veren Ceyhan nehrini de tehdit ediyor.

ADANA - Soğutma suyunu nehirden alan santraller, kuraklık nedeniyle su seviyesi giderek düşen nehre büyük bir yük bindiriyor. Yerel yöneticiler ve çevreciler böyle giderse Ceyhan’ın tamamen kurumasından endişe ediyor.

Çukurova’nın hayat kaynağı Ceyhan nehrindeki su seviyesi her geçen gün azalıyor. 5 barajı besleyen, 1 milyon dönüm tarım arazisini sulayan nehirden yararlanan iki de termik santral var.

Afşin Elbistan A ve B Termik santralleri soğutma suyunu Ceyhan’dan alıyor.

Kuraklık nedeniyle suyu azalan nehrin kaynağında da bu santraller yüzünden sayesinde kayıp yaşanıyor.

Hem yerel yöneticiler hem de çevreciler böyle giderse nehrin tamamen kurumasından endişe ediyor.

Doğa Savaşçıları Derneği Temsilcisi Poyraz Poyrazoğlu “Kendi hayat damarımızı kendimiz kesiyoruz, nehir haritadan silinecek” derken Elbistan Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Paksoy “Su santrale buradan alındığı için yakında başta Elbistan Ovası olmak üzere tüm Çukurova susuz kalacaktır” şeklinde konuştu.

Afşin Elbistan A ve B termik santralleri yakınına yapılacak bir barajla Ceyhan’daki büyük su kaybının önüne geçileceği düşünülüyor.

Çukurova Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölüm Başkanı Ahmet Yüceer ise daha yakın mesafede baraj yapma imkanı olmasına rağmen Ceyhan’dan su alınmasının tamamen siyasetçilerin hatası olduğunu söyledi: “Aslında 23 yıl önce Afşin Elbistan A termik santralinin kurulmasıyla birlikte hem santrale hem de tarım arazilerine su verecek bir baraj yapılması planlanmış. Ancak Karakuz adı verilen baraj planda kalmış”

[NTVMSNBC]

12.04.2007

Çevreye yeni bir tehdit: Tufanbeyli Termik Santrali


ENERJİSA nın a Adana ilinin Tufanbeyli ilçesinde yapmayı planladıgı termik santrale köylüler web sitlerinde ve yürütükleri çalışmlarla cevaplarının hayır oldugunu dile getiriyorlar..

"Çevreye yeni bir tehdit: Tufanbeyli Termik Santrali"


Santralin akılcı bir yatırım olmadığını belirten ve bu karardan vazgeçilmesini talep eden ZMO Şube Başkanı Ayhan Barut : ** Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Adana Şube Başkanı Ayhan Barut, Adana Tabip Odası, Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği (ÇETKO) ve Güzelim Köyü Derneği adına yaptığı basın açıklamasında, yapılması planlanan Tufanbeyli Termik Santrali'nin toprağa, suya ve doğaya yeni bir tehdit oluşturduğunu vurguladı. Güneş, rüzgar, jeotermal, küçük hidroelektrik gibi yenilenebilir kaynaklar açısından zengin olmasına karşın, Türkiye'de yenilenebilir enerjiler için resmi hedefin olmadığını savunan Barut, fosil yakıt bağımlılığını daha da artıracak kirli ve tehlikeli enerji tesislerinin ithalini sağlayan ihale planlarının varlığından sözetti.

Kayarcık köyü yakınlarına kurulması planlanan termik santralin, kömür havzasında Yamanlı, Kayarcık, Pınarlar ve Taşpınar köylerinin olduğuna dikkat çeken ve bu köylerde 635 hanede yaklaşık 3 bin 500 kişinin yaşadığını hatırlatan Barut, "Linyit ve kireç taşının çıkarılıp, santrale taşınması ile yaklaşık 10 bin dekar verimli tarım arazisi yok olacak, temel geçim kaynağı tarım olan bu nüfus doğrudan olumsuz etkilenecek ve göç etmek zorunda kalacaktır. Termik santral, Tufanbeyli'ye bağlı köylerin tarım, mera, orman ve potansiyel orman alanları ile yakın çevresindeki Saimbeyli ilçesinin köyleri ile orman alanlarını da etkileyecektir" dedi. Tufanbeyli'de yapılması planlanan Termik Santralin çevreye ve insan sağlığına olumsuz etki göstereceği savunuldu. Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Adana Şube Başkanı Ayhan Barut, Adana Tabip Odası, Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği (ÇETKO) ve Güzelim Köyü Derneği adına yaptığı basın açıklamasında, Tufanbeyli Termik Santrali'nin toprağa, suya ve doğaya yeni bir tehdit oluşturduğunu vurguladı. Sabancı Holding bünyesinde iken geçtiğimiz günlerde yüzde 50 hissesi Avusturyalı Verbund şirketine satılan Enerji Üretim A.Ş.(Enerjisa) tarafından Tufanbeyli ilçesinde termik santral kurma çalışmalarının son aşamaya geldiğini, santralin yerinin belirlendiğini ve ihale sürecinin başlatıldığını belirten Barut, "Kurulması planlanan termik santralin ÇED Raporu, Tufanbeyli yöresinde kömür ruhsatları bulunan ve elektrik santrali lisansına sahip Ciner Grubuna ait Tufanbeyli Elektrik Üretim A.Ş. tarafından 15 Şubat 2006 tarihinde alınmış ve bu şirket 22 Mayıs 2006 tarihinde de Enerjisa'ya satılmıştır. Şirket devri ile ilgili 15 Haziran 2006 tarihli Rekabet Kurulu Kararı'nda Tufanbeyli Elektrik Üretim San. ve Tic. A.Ş.'nin Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan alınmış 300 MW kapasiteli üretim lisansına sahip olduğu, santralin kurulması ile Türkiye'nin kurulu gücünün (41300 MW) %0,7'sini oluşturacağı ve ilgili pazar açısından önemli sayılabilecek bir üretim kapasitesi olmadığı belirtilmiştir. Rekabet Kurulu Kararı ve ÇED Raporunda 1150 kcal/kg ısı değerine sahip düşük kaliteli rezervin toplam 250 milyon ton olduğu ve santralin 25 yıllık ihtiyacını karşılamaya yeteceği belirtilmektedir" dedi..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...