
ENERJİSA nın a Adana ilinin Tufanbeyli ilçesinde yapmayı planladıgı termik santrale köylüler web sitlerinde ve yürütükleri çalışmlarla cevaplarının hayır oldugunu dile getiriyorlar..
"Çevreye yeni bir tehdit: Tufanbeyli Termik Santrali"Santralin akılcı bir yatırım olmadığını belirten ve bu karardan vazgeçilmesini talep eden ZMO Şube Başkanı Ayhan Barut : ** Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Adana Şube Başkanı Ayhan Barut, Adana Tabip Odası, Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği (ÇETKO) ve Güzelim Köyü Derneği adına yaptığı basın açıklamasında, yapılması planlanan Tufanbeyli Termik Santrali'nin toprağa, suya ve doğaya yeni bir tehdit oluşturduğunu vurguladı. Güneş, rüzgar, jeotermal, küçük hidroelektrik gibi yenilenebilir kaynaklar açısından zengin olmasına karşın, Türkiye'de yenilenebilir enerjiler için resmi hedefin olmadığını savunan Barut, fosil yakıt bağımlılığını daha da artıracak kirli ve tehlikeli enerji tesislerinin ithalini sağlayan ihale planlarının varlığından sözetti.
Kayarcık köyü yakınlarına kurulması planlanan termik santralin, kömür havzasında Yamanlı, Kayarcık, Pınarlar ve Taşpınar köylerinin olduğuna dikkat çeken ve bu köylerde 635 hanede yaklaşık 3 bin 500 kişinin yaşadığını hatırlatan Barut, "Linyit ve kireç taşının çıkarılıp, santrale taşınması ile yaklaşık 10 bin dekar verimli tarım arazisi yok olacak, temel geçim kaynağı tarım olan bu nüfus doğrudan olumsuz etkilenecek ve göç etmek zorunda kalacaktır. Termik santral, Tufanbeyli'ye bağlı köylerin tarım, mera, orman ve potansiyel orman alanları ile yakın çevresindeki Saimbeyli ilçesinin köyleri ile orman alanlarını da etkileyecektir" dedi. Tufanbeyli'de yapılması planlanan Termik Santralin çevreye ve insan sağlığına olumsuz etki göstereceği savunuldu. Ziraat Mühendisleri Odası (ZMO) Adana Şube Başkanı Ayhan Barut, Adana Tabip Odası, Çevre ve Tüketiciyi Koruma Derneği (ÇETKO) ve Güzelim Köyü Derneği adına yaptığı basın açıklamasında, Tufanbeyli Termik Santrali'nin toprağa, suya ve doğaya yeni bir tehdit oluşturduğunu vurguladı. Sabancı Holding bünyesinde iken geçtiğimiz günlerde yüzde 50 hissesi Avusturyalı Verbund şirketine satılan Enerji Üretim A.Ş.(Enerjisa) tarafından Tufanbeyli ilçesinde termik santral kurma çalışmalarının son aşamaya geldiğini, santralin yerinin belirlendiğini ve ihale sürecinin başlatıldığını belirten Barut, "Kurulması planlanan termik santralin ÇED Raporu, Tufanbeyli yöresinde kömür ruhsatları bulunan ve elektrik santrali lisansına sahip Ciner Grubuna ait Tufanbeyli Elektrik Üretim A.Ş. tarafından 15 Şubat 2006 tarihinde alınmış ve bu şirket 22 Mayıs 2006 tarihinde de Enerjisa'ya satılmıştır. Şirket devri ile ilgili 15 Haziran 2006 tarihli Rekabet Kurulu Kararı'nda Tufanbeyli Elektrik Üretim San. ve Tic. A.Ş.'nin Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan alınmış 300 MW kapasiteli üretim lisansına sahip olduğu, santralin kurulması ile Türkiye'nin kurulu gücünün (41300 MW) %0,7'sini oluşturacağı ve ilgili pazar açısından önemli sayılabilecek bir üretim kapasitesi olmadığı belirtilmiştir. Rekabet Kurulu Kararı ve ÇED Raporunda 1150 kcal/kg ısı değerine sahip düşük kaliteli rezervin toplam 250 milyon ton olduğu ve santralin 25 yıllık ihtiyacını karşılamaya yeteceği belirtilmektedir" dedi..