yatağan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
yatağan etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

24.10.2007

Yatağan’da ikinci termik santrale isyan

Yıllarca baca gazı arıtma sistemi takılmadığı için çevre kirliliğine yol açan Muğla’nın Yatağan ilçesindeki termik santralin yakınına ikinci bir santral yapılması gündemde. Yatağanlılar ikinci santrale çok tepkili.

MUĞLA - Yatağan’ın Turgut beldesi Hacıbayramlar köyünde yapımı planlanan santral, halkın tepkisine yol açtı. Özel bir şirket tarafından yapılması öngörülen termik santral, Yatağan’a 10 kilometre uzaklıkta.

Uzun yıllar, Yatağan termik santralinin bacalarından arıtılmadan bırakılan gazı soluyan çevre sakinleri, yeni termik santral projesine isyan etti.

Çevre sakinleri, “İlk termik santral yüzünden yıllarca sıkıntı çektik. İkincisi kömür yakacakmış. Eğer baca gazı arıtma tesisi olmazsa her şeye sıfırdan başlayacağız demektir. Biz sanayi düşmanı değiliz ama sağlığımız önemli” dediler.

Hacıbayramlar Köyü Muhtarı Ahmet Tavas ise “Buraya bundan böyle ölüm sahası diyeceğiz. Çünkü köyümüzde bugüne kadar 20 kişi kanserden öldü. 22 yıldır bu sorunları yaşadık. İkinci santralin yapılmasının bir yarar getireceğini sanmıyoruz. Birincisi yapıldı ve çevre bitti. Bu yöreyi iyice bitireceğiz diyorlarsa o başka...” dedi.

Yeni termik santralın yapımı için başka bir yer bulunmasını isteyen Yatağanlılar, bu dikkate alınmazsa yeniden eylem yapacaklarını belirtti.

[NTVMSNBC]

19.10.2007

Yatağan'a ikinci santral geliyor

27 yıldır termik santralın kapatılması için mücadele eden Yatağan'a ikinci bir termik santral geliyor!

DHA - MUĞLA - 27 yıldan beri santral kirliliğiyle boğuşan Yatağan'a bir termik santral daha kurulması girişimlerine başlandı. Daha geçen yıl eylem düzenleyerek Yatağan Termik Santralı'nı protesto eden Turgut beldesi, bir santraldan kurtulmaya çalışırken daha da yakınlarına bir santral gelmesi planına karşı öfkeli.

Muğla Valiliği'nin yaptığı açıklamaya göre Ant Enerji Sanayi ve Ticaret Limited Şirketi'nce (ANTES), Yatağan'ın Turgut beldesine inşa edilecek 160 MW gücündeki, iki üniteli termik santral için ön hazırlıklar başladı. ANTES, Turgut beldesinde 23 Ekim'de Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) toplantısı düzenleyecek ve santralla ilgili halkı bilgilendirecek.

Turgut Beldesi Belediye Başkanı AKP'li Muammer Bahçeli, santralla ilgili net bir bilgisi olmadığını, görüşlerini ancak bu toplantıdan sonra açıklayabileceğini söyledi. Belde sakini 64 yaşındaki Ahmet Çelik'se şaşkın: "Çam ormanları arasında biz kanserin adını bilmezdik, şimdi çocuklarımız torunlarımız hastalıktan kurtulamıyor. İkinci santral burada yaşamı daha çekilmez hale getirecek."
Yatağan Çevre Platformu (YAÇEV) Sözcüsü eczacı Serkan Tekin Yatağanlıya yaşam hakkı tanınmadığı görüşünde: "Yatağan'da yaşayan halkın da bu ülkenin insanı olduğunun hatırlanmasını istiyoruz. Devlet, 27 yıldır kendi kurduğu tesisin arıtma sistemini düzenli çalıştırmayı başaramazken, kömür rezervlerinin bolluğu özel şirketlerin iştahını kabartıyor. Yatağanlı'ya 'Ya santralı sev ya terk et' demek istiyorlar."

[Radikal]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...