avcılık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
avcılık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11.12.2007

En uzun boynuzlu keçi avlandı

Antalya'nın Akseki ilçesinde ABD'li bir avcı, 147 santimetre boynuzu olan yabankeçisini av için öldürdü

ABD'li avcı Henry Davidian (46), Antalya'nın Akseki ilçesine bağlı Kuyucak beldesindeki avlakta, 147 santimetre boynuzu olan bir yabankeçisi avladı. Rekorun 2002'de 140.5 santimetre boynuz uzunluğundaki yaban keçisini avlayan Türk avcı Ömer Boravalı'ya ait olduğunu belirten uzmanlar, avı tescil ettirmesi halinde rekorun Davidian'a geçebileceğini söyledi.

Rekor Türk avcıda
Doğa Koruma ve Milli Parklar Akseki Mühendisliği yetkilileri, 12 yaşında olduğu tahmin edilen 90 kilogram ağırlığındaki yabankeçisinin dünya rekoru sayılabilecek boynuz uzunluğuna sahip olduğunu söyledi. Daha önce 1971 yılında İran'da avladığı yabankeçisiyle dünya rekorunu elinde bulunduran ABD'li avcı Robert Richards'ın rekoru, 2002 yılında Silifke'deki Hisardağı Gedikdağı Yaban Hayatı Geliştirme sahasında 140.5 santimetre boynuz uzunluğundaki yabankeçisini avlayan Türk avcı Ömer Boravalı tarafından kırılmıştı.

'Kazanç sistemi yanlış'
Av ve Yaban Hayatı Vakfı İkinci Başkanı, Milliyet yazarı Süha Umar ise bu konuda şunları söyledi:
"Yapılan avcılık yasa ve düzenlemelere bakıldığında doğru gibi gözükmekte. Ancak Çevre ve Orman Bakanlığı'nın 'durumu ne olursa olsun av hayvanlarının yerli ve yabancı kişilere para karşılığı öldürtülerek bundan kazanç elde edilmesi' anlayışı yanlış. Bu anlayış, çok değerli yaban hayatı türlerinin yok olmasına yol açacaktır."

[Milliyet]

18.11.2007

1000 balina izinli ava kurban gidecek!

LONDRA - 1963'ten beri ilk kez, Japonya'da bir av filosu büyük çaplı balina avı için Antarktika sularına açıldı. Dün Shimonoseki limanından kalkan dört geminin mürettebatı şarkılar ve kasalar dolusu birayla uğurlandı, aileler arkalarından gülümseyen balina resimli bayraklar salladı. Görevliler kalabalığa, Japonya'nın militan aktivistlere geçit vermeyip balina yeme kültürünü sürdürmesi gerektiğini anlattı. Filo, 1000 balina vurup Kuzey Pasifik'teki en büyük avını gerçekleştirecek, kurbanların 50'si tükenmekte olan kambur balinalar olacak. Avlanma nedeniyle sayısı çok azalan bu tür, 1963'te uluslararası koruma altına alınmıştı. Uluslararası Balinacılık Komisyonu, o yıldan beri ilk kez bu kadar büyük sayıda kambur balinanın avlanması izni verdi. İzne göre Japon balina avcıları bu yıl, nisana kadar 1035 balinayı avlayabilecek. Çevreciler bunun bilimsel amaçlı değil, ticari bir av olduğunu ve araştırma kılıfıyla sunulduğunu savunuyor. Japonya'da ticari balina avcılığı 1986'dan beri yapılmıyor ama bilimsel araştırma adına avlanmak halen yasal. (aa, ap)

Radikal

9.11.2007

'Düzenleme değil av yasağı gerek'

ANTALYA - Greenpeace, Uluslararası Atlantik Orkinosları Koruma Komisyonu'nun (ICCAT) Antalya'daki toplantısını 'bastı'. 10 katlı otelin çatısına çıkan Greenpeace üyeleri 'Uluslararası Bütün Orkinosları Yakalama Komisyonu' ve 'Orkinoslar ve Zaman Tükeniyor' pankartları açtı. Eylemciler, stoklar zenginleşene kadar popüler yiyecek suşinin ana malzemesi orkinosların avının tamamen durdurmasını talep etti. Toplantıya katılan Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) Balıkçılık Programı Başkanı İspanyol Dr. Sergi Tudela de WWF-Türkiye ile birlikte düzenlediği basın toplantısında nesli tükenmekte olan mavi yüzgeçli orkinosların üç yıl boyunca avlanmamasını istedi. (aa, dha)

[Radikal]

20.10.2007

Avcılığı bırakıp, 10 bin ördeği doğaya saldı

Adana'da eski bir avcı olan işadamı, yıllarca tabiata zarar verdiğini düşünerek son 7 yılda yetiştirdiği 10 bin ördeği doğaya bıraktı. Geçmişin hatalarını telafi edebilmek için bir de dernek kuran eski avcı Mehmet Ali Önür, doğa turları ile avcılığı önlemeye çalışıyor.

Önür, 35 yıl boyunca Türkiye'nin her bölgesinde avlandı. Bundan bir süre önce de Seyhan Avcılık ve Atıcılık Derneği'ni kurdu ve başkanlığını yaptı. Önür'ün avcılık tutkusunu ise 8 yıl önce bir seyahatinde Bandırma'da gördüğü ördek değiştirdi. Bu ördekler evde kümes hayvanı niyeti ile beslenenlere benzemiyordu. Ördeklerin sahibi ile anlaşarak satın alan Önür, Yumurtalık lagünlerindeki kendi özel yerinde üretmeye başladı. 7 yıl içinde toplam 10 bin rakamına ulaşan Önür, ördekleri ava yasak alanlardan doğaya saldı. Ancak üzüntüsü de burada başladı. Kendisinin binbir emek vererek yetiştirip doğaya bıraktığı ördekleri bir başka avcının avlayacağını düşünen Önür, şimdi bu konuda da bir teklifte bulunuyor: "Bize zamanında hiç kimse yaptığımızın yanlış olduğunu anlatmamış. Bunun yanlış olduğunu sonradan öğrendik. Ördeklere baktıkça aslında vurulacak değil sevilecek canlılarmış diye hayıflanıyorum. Bu sebeple tüm avcılara tüfekleri bırakma zamanı geldi artık diyorum."

Ayda bin YTL para harcayarak yetiştirdiği ördekleri Seyhan Baraj Gölü, Karataş ilçesinde bulunan ava yasak alanlara ve Yumurtalık lagününe salan Mehmet Ali Önür, artık tüfek yerine fotoğraf makinesi ve kamera kullanıyor. Mehmet Ali Önür'ün avcılara nasihati ise tüfekleri bırakıp ellerine fotoğraf makinesi ve kamera almaları. Eskiden av sezonunun açılmasıyla birlikte eline tüfeği alıp diyar diyar gezen ve avcılara ördekleri avlamak için öncülük eden Önür, şimdi yine av bayramı düzenliyor. Ancak, bu kez farklı bir amaç için. Önür'ün av bayramında hayvanlar avlanmak yerine fotoğraflanıyor. Son olarak 15 Ağustos'ta Demirkazık Dağı'nda düzenlediği av bayramında Adanalı 75 avcıya tüfeği bıraktıran Önür, "Artık onlar da tüfek yerine fotoğraf makinesini ellerine aldı." diyerek mutluluğunu dile getiriyor. - Ali Akçoban

[Zaman]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...