greenpeace etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
greenpeace etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

21.12.2007

Japonya, kambur balina avından vazgeçti

1963’te kambur balinaların nesillerinin tükenmek üzere olması nedeniyle avlama yasağı konmuştu. Geçen ay kambur balinaların sayısının normal seviyeye ulaşması, tekrar az sayıda balinanın avlanabileceği dair karar alınmıştı.

TOKYO - Hükümet sözcüsü Nobutaka Maçimura, yaptığı açıklamada, “Japonya, kambur balina avlamayacaktır” dedi.

Balina avına karşı çıkan çevre örgütleri, avlanmanın tamamen ticari amaçlı olduğunu, balina türleriyle ilgili verilere daha “zararsız” yöntemlerle de ulaşılabileceğini savunuyordu.

Japonya Balıkçılık Kurumu yetkilileri, kambur balinaların sayısının normal seviyeye ulaştığını ve az sayıda avlanmanın, sürülere zarar vermeyeceğini öne sürüyordu.

Her biri 25-40 ton arasında değişen ağırlığa sahip olan kambur balinalar, son derece akrobatik olmaları ve birbirleriyle iletişim yetenekleriyle biliniyor.

[NTVMSNBC]

14.11.2007

Greenpeace: Orkinos nesli bitiyor, suşi yemeyin

Japon pazarında tanesi 3 bin 800 Euro alıcı bulabilen orkinosların neslinin tehlikede olduğu açıklandı.

ANTALYA - Greenpeace Akdeniz Ofisi Denizler Kampanyası Sorumlusu Banu Dökmecibaşı, pazarın yüzde 90’ının Japonya’nın elinde olduğu belirterek, “suşi tüketmeyin” çağrısında bulundu.

Uluslararası Atlantik Orkinoslarını Koruma Komisyonu’nun (ICCAT) Antalya’daki toplantısının ilk gününde, “Orkinoslar ve Zaman Tükeniyor” sloganıyla eylem yapan Greenpeace üyeleri, basın toplantısı düzenledi.

Greenpeace Akdeniz Ofisi Denizler Kampanyası Sorumlusu Banu Dökmecibaşı, kota aşımı nedeniyle orkinos neslinin tehlike altında olduğunu belirterek, ICCAT tarafından doğu Atlantik ve Akdeniz’deki mavi yüzgeçli orkinoslar için hazırlanan “iyileştirme planı”nın başarısızlık örneği olduğunu söyledi.

ICCAT Bilimsel Komitesi’nin geçen yıl 15 bin ton teklif etmesine rağmen komisyonun kota miktarını 30 bin olarak belirlediğini ifade eden Dökmecibaşı, “Buna rağmen 50 bin ton orkinos avlandı. ICCAT orkinosları, yuvalama ve üreme alanlarını koruyamıyorsa avlanma yasaklanmalıdır. Orkinos avcılığı devam ederse Akdeniz’in ekosisteminin ve balıkçılığın çöküşüne tanık olacağız” diye konuştu.

Geçtiğimiz yıllarda, kaçak avcılık yaptığı tespit edilen ülkelerin, bir sonraki yılki kotalarından bu miktarın düşüldüğünü ifade eden Dökmecibaşı, “Ne yazık ki geçtiğimiz yıl uygulanan sözde iyileştirme planları dahilinde, bu ceza bile kaldırıldı” dedi.

[NTVMSNBC]

9.11.2007

'Düzenleme değil av yasağı gerek'

ANTALYA - Greenpeace, Uluslararası Atlantik Orkinosları Koruma Komisyonu'nun (ICCAT) Antalya'daki toplantısını 'bastı'. 10 katlı otelin çatısına çıkan Greenpeace üyeleri 'Uluslararası Bütün Orkinosları Yakalama Komisyonu' ve 'Orkinoslar ve Zaman Tükeniyor' pankartları açtı. Eylemciler, stoklar zenginleşene kadar popüler yiyecek suşinin ana malzemesi orkinosların avının tamamen durdurmasını talep etti. Toplantıya katılan Doğal Hayatı Koruma Vakfı (WWF) Balıkçılık Programı Başkanı İspanyol Dr. Sergi Tudela de WWF-Türkiye ile birlikte düzenlediği basın toplantısında nesli tükenmekte olan mavi yüzgeçli orkinosların üç yıl boyunca avlanmamasını istedi. (aa, dha)

[Radikal]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...