Hindistan açıklarında bulunan dev krater, 65 milyon yıl önce yeryüzündeki tüm canlıları yok eden meteora ait olabilir.
Dinozorların yeryüzünden silinmesine neden olduğu düşünülen meteorun sanıldığından dört kata daha büyük ve Meksika değil Hindistan’da bulunduğu ileri sürüldü.
Bugüne kadar en çok kabul gören teoriye göre dinozorlar 65 milyon yıl önce Meksika’nın Yucatan Yarımadası’na düşen bir meteor nedeniyle yok oldu. Ancak Hindistan’ın açıklarında denizin altında keşfedilen bir ‘katil krater’in Yucatan’dakinden en az 50 kat daha büyük olduğu tespit edildi. Kraterin bir göktaşının düşmesiyle oluştuğu kesinleşirse, yeryüzündeki tüm canlıları yok ettiği söylenebilecek.
Hindu tanrısı Şiva’nın adını taşıyan 500 km çapındaki deniz altı havzasının çapı 40 km, merkezi yükseltisi 4.8 kilometreyi buluyor. Yeni keşfedilen dev krater, daha önce dinozor kıyametine yol açtığı düşünülen 9.6 kilometre çaplı Yucatan kraterinin neredeyse 50 katı.
Haberin devamı ↓reklam
Telegraph gazetesine konuşan Texas Tech University araştırma görevlisi Sankar Chatterjee, Hindistan’daki havzanın, bugüne kadar yeryüzünde bulunan en büyük krater olduğunu belirtti. Chatterjee, havzanın tabanındaki kayalarda iridyum anormallikleri ve şoklanmış kuartz arama çalışmalarının başladığınısöyledi. İridyum, göktaşlarında bolca bulunuyor.
Chatterjee’ye göre bu kadar büyük bir meteorun çarpması yeryüzü kabuğunu eritir ve üzerindeki tüm canlıları da öldürür.
[NTV]
Meteor çarpması etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Meteor çarpması etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
24.11.2009
8.08.2009
NASA'nın Dünyayı Yörüngesinden Çıkarma Planı!
Global Disaster sitesinin yorumu : Böylesine "manyakça" bir fikir çıksa çıksa NASA'dan çıkardı zaten..
Gezegendeki ısınmaya çözüm arayan bilim insanları çareye dünyanın yörüngesini değiştirmekte buldu.
Bilim insanları dünyadaki ısınmayı engellmek için alışıla gelmişin dışında bir yol buldu. Dünya'ya çarpacak bir kaç kuyruklu yıldız, sorunun çözümü olacak!
Ürkütücü fikrin saihibi NASA’nın beyin takımının önde gelen mühendis ve astronomları... Bu yöntemle Dünya'nın ömrüne 6 milyar yıl daha eklenmesi düşünülüyor.
California'daki NASA Araştırma Merkezi 'Ames' yetkilisi Dr.Greg Laughlin, bu fikrin kulağa geldiği kadar tehlikeli olmadığını söyledi. Olası bir astroid ya da kuyruklu yıldızın Dünya'ya çarpmasını engellemek için kulanılacak yöntemlerin aynısı Dünya'nın yörüngesini değiştirilmesi için de kullanılabilir. Sadece mükemmel zamanlama ve manevraya gerekiyor.
Dünya'yı fazla ısınmaktan kurtarmakta kararlı olan bilimadamları bu fikri basitçe, "bir kuyruklu yıldız ya da asteroide roket bağlayıp doğru zamanda ateşlemek" olarak tanımlıyor.
Dr.Laughlin ile meslektaşları Don Korycansky ve Fred Adams'ın önerdiği plana göre, öncelikle bir kuyruklu yıldız, roketlerin yardımuıyla Dünya'ya yönlendirelecek. Kuyruklu yıldızın Dünya'ya çok yakın bir yörüngeden geçirilmesi mümkün olursa, bu gezegenimizi taşıma planlarının da gerçek olacabileceğini anlamına geliyor. Laughlin, kuyruklu yıldızlar sayesinde Dünya'nın yörünge hızının arttırılıp, şimdiki konumuna göre Güneş'ten daha uzak ve daha uygun bir yörüngeye çekilmesinin çok da uzak bir ihtimal olmadığını söyledi.
EN UFAK HATA SONUMUZ OLUR
Bu kadar kolay gibi gözükse de fikir bir çok bilim adamını düşündürüyor.Yüz kilometrekare yarıçaplı bir cismin Dünya'ya çok yaklaşmasından ötürü gezgegenimizde meydana gelecek değişiklikeri tahmin edilememesi en büyük sorunu oluşturuyor.
Yapılacak en küçük hatanın dünyanın yok olmasına neden olacağını bilen bilimadamları hesaplarını çok dikkatli yapmak zorundalar.
Akla gelen diğer sorun ise, Ay'ın etkisinden çıkan Dünya'nın olumsuz yönde etkilenebileceği ve ikilim dengesinin tamamen değişmesi olarak görülüyor.
EVRENDEN CEVAP GELEBİLİR
Bilim insanları bütün bu eleştirileri kabul etmekle beraber gezegenin yer değiştirmesi durumunda Güneş Sistemi'ni izleyen akllı yaşam formları varsa bu değişikliği mutlaka farkedip bizlerle iletişime geçeceğini düşünüyor.
[NTV]
Gezegendeki ısınmaya çözüm arayan bilim insanları çareye dünyanın yörüngesini değiştirmekte buldu.
Bilim insanları dünyadaki ısınmayı engellmek için alışıla gelmişin dışında bir yol buldu. Dünya'ya çarpacak bir kaç kuyruklu yıldız, sorunun çözümü olacak!
Ürkütücü fikrin saihibi NASA’nın beyin takımının önde gelen mühendis ve astronomları... Bu yöntemle Dünya'nın ömrüne 6 milyar yıl daha eklenmesi düşünülüyor.
California'daki NASA Araştırma Merkezi 'Ames' yetkilisi Dr.Greg Laughlin, bu fikrin kulağa geldiği kadar tehlikeli olmadığını söyledi. Olası bir astroid ya da kuyruklu yıldızın Dünya'ya çarpmasını engellemek için kulanılacak yöntemlerin aynısı Dünya'nın yörüngesini değiştirilmesi için de kullanılabilir. Sadece mükemmel zamanlama ve manevraya gerekiyor.
Dünya'yı fazla ısınmaktan kurtarmakta kararlı olan bilimadamları bu fikri basitçe, "bir kuyruklu yıldız ya da asteroide roket bağlayıp doğru zamanda ateşlemek" olarak tanımlıyor.
Dr.Laughlin ile meslektaşları Don Korycansky ve Fred Adams'ın önerdiği plana göre, öncelikle bir kuyruklu yıldız, roketlerin yardımuıyla Dünya'ya yönlendirelecek. Kuyruklu yıldızın Dünya'ya çok yakın bir yörüngeden geçirilmesi mümkün olursa, bu gezegenimizi taşıma planlarının da gerçek olacabileceğini anlamına geliyor. Laughlin, kuyruklu yıldızlar sayesinde Dünya'nın yörünge hızının arttırılıp, şimdiki konumuna göre Güneş'ten daha uzak ve daha uygun bir yörüngeye çekilmesinin çok da uzak bir ihtimal olmadığını söyledi.
EN UFAK HATA SONUMUZ OLUR
Bu kadar kolay gibi gözükse de fikir bir çok bilim adamını düşündürüyor.Yüz kilometrekare yarıçaplı bir cismin Dünya'ya çok yaklaşmasından ötürü gezgegenimizde meydana gelecek değişiklikeri tahmin edilememesi en büyük sorunu oluşturuyor.
Yapılacak en küçük hatanın dünyanın yok olmasına neden olacağını bilen bilimadamları hesaplarını çok dikkatli yapmak zorundalar.
Akla gelen diğer sorun ise, Ay'ın etkisinden çıkan Dünya'nın olumsuz yönde etkilenebileceği ve ikilim dengesinin tamamen değişmesi olarak görülüyor.
EVRENDEN CEVAP GELEBİLİR
Bilim insanları bütün bu eleştirileri kabul etmekle beraber gezegenin yer değiştirmesi durumunda Güneş Sistemi'ni izleyen akllı yaşam formları varsa bu değişikliği mutlaka farkedip bizlerle iletişime geçeceğini düşünüyor.
[NTV]
Etiketler:
dünya,
Kuyruklu Yıldız,
Meteor çarpması,
Nasa
4.03.2009
Tehlike 'Teğet' Geçti!
Avustralyalı gökbilimcileri, İngiltere’nin başkenti Londra’yı haritadan silecek büyüklükte bir göktaşının dünyayı ıskalayıp geçtiğini açıkladı.
Avustralya’nın ‘Siding Spring Survey’ gözlem merkezinde görevli gökbilimciler, 1908 yılından Sibirya’nın Tunguska semalarında patlayan ve binlerce atom bombası gücündeki ‘2009 DD45’ adlı göktaşının, Cumartesi günü dünyanın çok yakınından hızla geçerek ıskaladığını duyurdu. Uluslararası Astronomi Birliği’ne bağlı Küçük Gezegen Merkezi (Minor Planet Center) de olayı doğruladı.
Amerikan ‘Planetary Society and Astronomers’, tahmini büyüklüğü 21 ve 47 metre (68 ve 152 feet) arasında değişen 2009 DD45 adlı göktaşının, pazartesi günü saat 13.44'de dünyanın yakınından geçtiğini bildirdi.
GÜNEŞTEN BİLE ÇOK PARLAK
Tunguska semalarında meydana gelen patlama 20'nci yüzyılın en büyük kozmik bilmecelerinden biri olarak hafızalarda yer edinmişti. Görgü tanıkları, 30 Haziran günü sabah 07.00'da gökten inen dev bir ateş topun ‘güneşten bile çok parlak’ olduğunu ifade etmişti.
Patlamada 2 bin kilometrekarelik bir alanda bulunan yaklaşık 80 milyon ağaç kibrit çöpü gibi devrilirken, hayvanlar yanıp kavrulmuştu. Gökten inen dev ateş topu, Tunguska Irmak yatağını kömürleşmiş bir çöle dönüştürmüştü. Sismik ölçüm istasyonlarında kaydedilen olağanüstü vakanın etkisi daha sonra araştırmacılar tarafından hesaplanmış ve çarpışmanın on megatonluk hidrojen bombasına eşit olduğu ortaya çıkmıştı.
[Radikal]
[Uzay ve Astronomi]
Avustralya’nın ‘Siding Spring Survey’ gözlem merkezinde görevli gökbilimciler, 1908 yılından Sibirya’nın Tunguska semalarında patlayan ve binlerce atom bombası gücündeki ‘2009 DD45’ adlı göktaşının, Cumartesi günü dünyanın çok yakınından hızla geçerek ıskaladığını duyurdu. Uluslararası Astronomi Birliği’ne bağlı Küçük Gezegen Merkezi (Minor Planet Center) de olayı doğruladı.
Amerikan ‘Planetary Society and Astronomers’, tahmini büyüklüğü 21 ve 47 metre (68 ve 152 feet) arasında değişen 2009 DD45 adlı göktaşının, pazartesi günü saat 13.44'de dünyanın yakınından geçtiğini bildirdi.
GÜNEŞTEN BİLE ÇOK PARLAK
Tunguska semalarında meydana gelen patlama 20'nci yüzyılın en büyük kozmik bilmecelerinden biri olarak hafızalarda yer edinmişti. Görgü tanıkları, 30 Haziran günü sabah 07.00'da gökten inen dev bir ateş topun ‘güneşten bile çok parlak’ olduğunu ifade etmişti.
Patlamada 2 bin kilometrekarelik bir alanda bulunan yaklaşık 80 milyon ağaç kibrit çöpü gibi devrilirken, hayvanlar yanıp kavrulmuştu. Gökten inen dev ateş topu, Tunguska Irmak yatağını kömürleşmiş bir çöle dönüştürmüştü. Sismik ölçüm istasyonlarında kaydedilen olağanüstü vakanın etkisi daha sonra araştırmacılar tarafından hesaplanmış ve çarpışmanın on megatonluk hidrojen bombasına eşit olduğu ortaya çıkmıştı.
[Radikal]
[Uzay ve Astronomi]
24.11.2008
Kanada'ya Meteor Düştü
Kanada’nın Alberta eyaletinin kuzeyine meteor düştü.
Alberta yerel saatiyle olayda, gökyüzü bir anda gündüz gibi aydınlanırken, şiddetli patlama sesi duyuldu. Düşen meteorun sebep olduğu aydınlanma, Manitoba ve Saskatchewan eyaletlerinin Alberta sınırına yakın bazı şehirlerinde de görüldü.
Edmonton İlkyardım Koordinasyon Merkezi;nden Pierre Bolduc, şehir sakinlerinden yüzlerce ihbar telefonu aldıklarını belirterek, “Merkezi arayanların kimi büyük bir uçağın yanarak düşüp infilak ettiğini, kimi bomba patladığını, kimi de büyük bir yangın olduğunu haber verdiler. Biz de ilkönce şaşırdık ama ilgili yerlerden bilgi gelince halkı rahatlattık” dedi.
Kanada Kraliyet Astronomi Topluluğu üyesi Edmonton;lu gökbilimci Alister Ling, meteorun düşüşünü baştan sona kaydettiğini ve görüntüleri Alberta Üniversitesi bilimadamları ile inceleyeceklerini söyledi.
Kanada Kraliyet Atlı Polisi (RCMP) yetkilileri de, ateştopu halinde yere çakılan ve “meteorit” haline gelen meteorun büyüklüğü ve özellikleri ile ilgili bilgilerin, Alberta Üniversitesi;nin yapacağı incelemeden sonra kamuoyuna açıklanacağını belirttiler.
[Ntvmsnbc]
Alberta yerel saatiyle olayda, gökyüzü bir anda gündüz gibi aydınlanırken, şiddetli patlama sesi duyuldu. Düşen meteorun sebep olduğu aydınlanma, Manitoba ve Saskatchewan eyaletlerinin Alberta sınırına yakın bazı şehirlerinde de görüldü.
Edmonton İlkyardım Koordinasyon Merkezi;nden Pierre Bolduc, şehir sakinlerinden yüzlerce ihbar telefonu aldıklarını belirterek, “Merkezi arayanların kimi büyük bir uçağın yanarak düşüp infilak ettiğini, kimi bomba patladığını, kimi de büyük bir yangın olduğunu haber verdiler. Biz de ilkönce şaşırdık ama ilgili yerlerden bilgi gelince halkı rahatlattık” dedi.
Video :
Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!
Hürriyet Video'larını izlemek için Flash 7 veya daha yüksek eklenti yüklenmeniz gerekmektedir. Yüklemek için tıklayınız!!!
Kanada Kraliyet Astronomi Topluluğu üyesi Edmonton;lu gökbilimci Alister Ling, meteorun düşüşünü baştan sona kaydettiğini ve görüntüleri Alberta Üniversitesi bilimadamları ile inceleyeceklerini söyledi.
Kanada Kraliyet Atlı Polisi (RCMP) yetkilileri de, ateştopu halinde yere çakılan ve “meteorit” haline gelen meteorun büyüklüğü ve özellikleri ile ilgili bilgilerin, Alberta Üniversitesi;nin yapacağı incelemeden sonra kamuoyuna açıklanacağını belirttiler.
[Ntvmsnbc]
Etiketler:
Alberta,
kanada,
Meteor çarpması
2.10.2007
DÜNYA 2029'DA YOK OLACAK!!
İşte Rus bilimadamlarının iddiası..
Rus bilim adamları 2004 yılında keşfedilen asteroitin 2029 yılında dünyaya 27 bin km yakın mesafeden geçeceğini, bunun oluşturacağı hava basıncının ise Hiroşima'ya atılan atom bombasının bin katı etkiye sahip olacağını açıkladı.
Rusya Astronomi Enstitüsü Direktörü Boris Shustov Moskova'da düzenlenen uluslararası uzay formunda yaptığı konuşmada Apophis ismi verilen asteroitin 2029 yılında dünya atmosferinden hızla geçeceğini bunun da dünya yüzeyinde çok büyük bir etki meydana getireceğini söyledi.
Meydana gelecek patlamanın 1908 yılında gerçekleşen Tunguska çarpmasından daha büyük olması bekleniyor. Rusya'nın Sibirya bölgesinde meydana gelen benzer bir astroit basıncının etkisi ile 2 bin 150 km2 lik alan etkilenmiş ve büyük Sibirya ormanlarında 80 milyon ağaç yerle bir olmuştu.
Meteorun meydana getireceği hava basıncının 10 ya da 20 megaton TNT kalıbına eşit olduğu ya da Hiroşima'ya atılan atom bombasından bin kat daha güçlü olduğu öngörülüyor. Basıncın geniş bir alanda hissedilecek 5 şiddetinde bir depreme de sebep olması tahmin ediliyor. Shustov daha önce yaptığı açıklamalarda da Apophis'in yüzde 3 ihtimalle dünyaya çarpabileceğini belirtmişti.
Rus astronomi uzmanı astroitin Hollywood filmlerinde olduğu gibi büyük operasyonlara gerek kalmadan küçük uydularla yörüngesinin değiştirilebileceğini ifade etti. Shustov füzelerle asteroitin vurularak parçalanmasının günümüzde elde edilen teknolojiye göre öngörülmeyecek bir çözüm yöntemi olduğunu kaydederek, "On litre yakıtı olan küçük bir mikro uydu onu yolundan alıkoymaya yeter." dedi.
Geçen ayda Peruvian bölgesine düşen bir meteor 30 metre çapında ve 6 metre derinliğinde bir çukur açılmasına neden olmuştu. Bölgeye gelen uzmanlar asteroitin parçalarını toplayarak incelemeye almışlardı.
[HaberTurk]
[Sabah]
Rus bilim adamları 2004 yılında keşfedilen asteroitin 2029 yılında dünyaya 27 bin km yakın mesafeden geçeceğini, bunun oluşturacağı hava basıncının ise Hiroşima'ya atılan atom bombasının bin katı etkiye sahip olacağını açıkladı.
Rusya Astronomi Enstitüsü Direktörü Boris Shustov Moskova'da düzenlenen uluslararası uzay formunda yaptığı konuşmada Apophis ismi verilen asteroitin 2029 yılında dünya atmosferinden hızla geçeceğini bunun da dünya yüzeyinde çok büyük bir etki meydana getireceğini söyledi.
Meydana gelecek patlamanın 1908 yılında gerçekleşen Tunguska çarpmasından daha büyük olması bekleniyor. Rusya'nın Sibirya bölgesinde meydana gelen benzer bir astroit basıncının etkisi ile 2 bin 150 km2 lik alan etkilenmiş ve büyük Sibirya ormanlarında 80 milyon ağaç yerle bir olmuştu.
Meteorun meydana getireceği hava basıncının 10 ya da 20 megaton TNT kalıbına eşit olduğu ya da Hiroşima'ya atılan atom bombasından bin kat daha güçlü olduğu öngörülüyor. Basıncın geniş bir alanda hissedilecek 5 şiddetinde bir depreme de sebep olması tahmin ediliyor. Shustov daha önce yaptığı açıklamalarda da Apophis'in yüzde 3 ihtimalle dünyaya çarpabileceğini belirtmişti.
Rus astronomi uzmanı astroitin Hollywood filmlerinde olduğu gibi büyük operasyonlara gerek kalmadan küçük uydularla yörüngesinin değiştirilebileceğini ifade etti. Shustov füzelerle asteroitin vurularak parçalanmasının günümüzde elde edilen teknolojiye göre öngörülmeyecek bir çözüm yöntemi olduğunu kaydederek, "On litre yakıtı olan küçük bir mikro uydu onu yolundan alıkoymaya yeter." dedi.
Geçen ayda Peruvian bölgesine düşen bir meteor 30 metre çapında ve 6 metre derinliğinde bir çukur açılmasına neden olmuştu. Bölgeye gelen uzmanlar asteroitin parçalarını toplayarak incelemeye almışlardı.
[HaberTurk]
[Sabah]
19.09.2007
Peru'da Göktaşı ile Gelen Hastalık!
PERU’da Caranca Köyü sakinleri, geçen cumartesi bir göktaşı düşmesinden bu yana bulantı ve baş ağrısından yakınıyor.
Caranca köyünün bağlı olduğu Puno bölgesinin sağlık müdürü Jorge Lopez, köy sakinlerinin mustarip oldukları baş ağrısı ve bulantının, gök taşının açtığı kraterden gelen tuhaf kokudan kaynaklandığını belirtti.
Cumartesi büyük bir ateş topu şeklinde köy yakınına düşen meteorit, bölge halkının paniğe kapılmasına yol açan bir yer sarsıntısına da neden oldu. Krateri incelemeye giden 7 polis memuru da rahatsızlanarak, hastanede tedavi altına alındı.
Yerel yetkililer, 30 metre çapında ve 6 metre derinliğindeki kraterden kaynar su çıktığını ve çevresinde kaya parçaları ile kül bulunduğunu belirterek, göktaşının düştüğü yere bir kurtarma ve uzmanlar ekibi gönderildiğini kaydettiler.
Meteoritin düşüşünü anlatan görgü tanıkları da bir ateş topu gördüklerini ve alevler içinde bir uçağın düşmekte olduğunu düşündüklerini belirttiler.
[Hürriyet]
Scores ill in Peru 'meteor crash'
Hundreds of people in Peru have needed treatment after an object from space - said to be a meteorite - plummeted to Earth in a remote area, officials say.
"It [the object] is buried in the earth," local resident Heber Mamani told the BBC.
map
"That is why we are asking for an analysis because we are worried for our people. They are afraid. A bull is dead and some other animals are already sick," he said.
[BBC]
[BBC Turkish]
Etiketler:
hastalık,
Meteor çarpması,
peru
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)