uluslarası eylem günü etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
uluslarası eylem günü etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

20.12.2008

"gözümüzdeki parıltı bir yangına kıvılcım olabilir"


Bugün 20 Aralık.. Yıllar süren, devlet, polis nihayetinde otoritenin şiddetine karşı Yunanistan'da başlayan ve bütün dünyayı yakmasını umduğumuz ateşe bir ses'de ülkemizdeki anarşistlerden geldi.. İstanbul'da bulunan "Ahali" adlı anarşist birlikteliğin sitesinde yayımladığı habere göre 200'den fazla anarşist, Taksim meydanında toplandı. 15 dakika boyunca sessizce, devletin, otoritenin sembolü polise gözlerini dikerek baktılar.. Eylemle ilgili geniş bilgiye ve fotoğraflara bakmak için : http://ahali.info/php/wp/?p=308


Eylemde Okunan Bildiri :
YUNANİSTAN İSYAN ÖZGÜRLÜK

Yunanistanda binlerce insan günlerdir sokakları, okulları, belediye ve kamu binalarını, televizyonları işgal ediyor;
Kapitalizmin, devletin ve otoritenin tüm sembollerine saldırıyor.
Herkes bu kavramı farklı bir şekilde anlasa da bunun bir isyan olduğu kabul ediliyor.
Evet, bu bir isyandır;
Üstelik sadece Alexisin öldürülmesine değil, polis ve devlet terörünün her türüne bir isyandır.
Uluslararası şirketlerin, sermayenin hayatlarımızı soktuğu cendereye isyan.
Ücretli-ücretsiz köleler haline getirilmemize isyan.
Gözleri kamaştırılmış tüketim köleleri haline getirilmemize isyan.
Savaş tüccarlarının ve orduların dünyayı bir talan yerine çevirmelerine isyan.
Yaşadığı gezegeni yok oluşa sürükleyenlere isyan.
Paranın ve mülkiyetin yarattığı adaletsizliğe isyan.
İtaatten başka bir şey öğretmeyen eğitim-öğretim kışlalarına isyan.
İkiyüzlü ahlaka dayalı aile kurumuna isyan.
Bizi kadın ve erkek olarak kodlayan, cinsel yönelimlerimizle bizi yargılayıp öldüren ataerkiye isyan.
Yaşamlarımızı zulüm, işkence ve infazlarıyla karartan militer- paramiliter güçlere isyan.
Temsili ya da militarist demokrasi kandırmacasına karşı, doğrudan demokrasi isyanı.
Kendisine saygısı olan özgür insanın ayağa kalkışı ve özgürlüğün önündeki engelleri yıkmaya başlamasıdır Yunanistanda olan ve başka yerlere de sıçramaya başlayan.
Efendiler bilsinler ki, Alexisin göğsüne giren kurşunlar bizim de kalbimizi yaralamıştır.
bu yarayı da ancak Yunanistandan bütün dünyaya yayılmaya başlayan isyan iyileştirir.
Gözlerimize iyi bakın, efendiler, o isyanın ateşi şimdi bu dilsiz haykıran gözlerde parlamaktadır.
Bu gözler Maraşı gördü, Sivası ve Çorumu gördü.
Bu gözler Dersimde yakılan ormanları, boşaltılan köyleri,
Küçücük bedeni kurşunla doldurulan Uğur Kaymazı gördü
Bu gözler idam sehpası için yaşları büyütülen gencecik fidanları gördü
Bu gözler Eryamanda öldürülen travestiyi,
Sahtesi de gerçeği de tecavüzcü olan polisi gördü.
Bu gözler buzdolaplarına kapattığınız selpakçı veletleri,
Dur ihtarına uymadığı için kafasından bir kurşunla yere serilen genci,
Gözaltında döve düve öldürdüğünüz devrimciyi gördü.
Bu gözler 19 Aralıkta paramparça edilen ve yakılan tutsak bedenleri gördü.
Tuzla tersanelerinde ölüme terk edilen işçileri
Her gün açlıktan ölüme terk edilen işsizleri gördü.
Bu gözler tüm katillerimizi, cellâtlarımızı, işkencecilerimizi gördü
Bu gözler tüm faili meçhullerin faillerini, sizleri gördü efendiler.
Gözümüz üstünüzde efendiler,
Gözümüzdeki parıltı bir yangına kıvılcım olabilir!

UNUTMAYACAĞIZ, AFFETMEYECEĞIZ!

19.12.2008

20 aralık eylem çağrısı =Güncelleme=

ANKARA ÇAĞRISI :
Bu katiller var olmaya devam ettikçe bu isyan bitmeyecek.
Bu isyan Alexis'i kalbinden vuran kurşuna isyan
Ama yalnızca o değil,
Bütün yeryüzünde çalınan çocukluğumuza ve gençliğimize isyan
Masumların, sivillerin, silahsızların hep ateş ortasında olmasına isyan
Sokaklarımızdaki yüzlerce silahlı polise isyan
Bu isyan, küresel kapitalizme karşı. Bu isyan sömürü uygarlığının
bahşettiği iktidarı kaybetmemek için en aşağılık otorite taktiklerine
başvuran hükümetlere karşı.

Bu İsyan yaşamlarımızı özgür kılacaktır. Bu İsyan yüreklerimizde
taşıdığımız yeni bir dünyanın an be an kurulduğu ve kurmaya devam
edeğeceğimiz isyandır.

Atina'nın sokaklarında çatırdayarak yanan, zalimlerin kanlı tarihidir.
Bizim olmayan bu tarih'in sonuna umut ve isyan yüklü adımlarla
yürürken biz, yüzyılın adı İsyan yüzyılı olacaktır. Bu defa bir
yüzyılı başlatan bizler, yüzyılın adını tarih kitaplarına değil,
unutulmasın diye akıllarımıza mıh gibi yazacağız. İktidarların
cehennemi bir daha olmasın diye... Sokakların kaldırım taşlarının
altındaki kumsal bir kere daha bu kadar büyüdü. Ve o kumsal, çıplak
ayaklarımızla üzerinde dikilip gökyüzüne bakmamız için bütün yeryüzü
olacak...


Derin bir nefes alın arkadaşlar bizim yüzyılımız başlıyor


İsyan Devrim Anarşi

20 Aralık Cumartesi günü saat 12.30'da, dünyanın bütün sokaklarında
olduğu gibi biz de Ankara'da, Yunanistan Konsolosluğunun önündeyiz.
ANKARA ANARŞİ İNİSİYATİFi

Kaynak : http://ainfos.ca/tr/ainfos03490.html

İSTANBUL ÇAĞRISI
20 ARALIK EYLEMİNE ÇAĞRI: UNUTMUYORUZ, AFFETMİYORUZ !

ΟΛΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ ΕΙΝΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ. ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΔΕΝ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ!

Otoritenin duvarındaki çatlaklardan kan sızıyor: kıpkırmızı… Sızan bu
kan kimin kanı? Gözaltına alınıp kapatıldığı cezaevinde dayakla
öldürülen devrimcinin mi? Eryaman'da kemikleri kırılana kadar
dövülmesine göz yumulan travestinin mi? Dur ihtarına uymadığı için
arabasında kafasından vurularak ölen gencin mi? Sokaklarda mendil
sattığı için ölüme kadar kovalanan çocuğun mu? Eline silah verilip
ölmeye ve öldürülmeye zorlanan binlerce genç erkeğin mi? Ölmeyi ve
öldürmeyi reddederek, kimsenin askeri omayacağını açıkladığı için
sivil ölüme mahkum edilenin mi? Çapraz ateşle öldürülen eşcinselin
mi? Gözaltında kaybolmuş yüzlerce insanın mı? Açlık grevini sona
erdirsinler diye dozerler ve mermilerle paramparça edilen tutukluların
mı? Ölesiye tecavüze uğrayan kadının mı? Korkudan babasının bacakları
arasına saklanmaya çalışırken onlarca tüfek kurşunuyla delik deşik
edilen çocuğun mu? Öfkesini kendi dilinde bağırırken canı alınan
gencin mi? Etnik kimliği nedeniyle evinden köyünden çoluk çocuk
sürülüp katledilenlerin mi? Kalbi bedeninde susup tüm dünyada atmaya
başlayan kardeşim Alexis'in mi?

Duvar artık örtmeye çalıştığı zulmü saklayamıyor; zaptedemiyor. Bir
öfke kabarıp üstünden aşıyor: simsiyah… Bu öfkenin içimizden dışarı
taştığında, rehin alınmış, gasp edilmiş hayatlarımızın karanlık
sokaklarını nasıl da şenlikli alevlerle ışıl ışıl aydınlatacağını
hepimize gösterdi Yunanistan'daki kardeşlerimiz… Bu öfkeyi biz
içimizde büyüttük; büyütüyoruz. Atina Politeknik işgalcileri
tarafından tüm Avrupa ve dünyada devlet şiddetine karşı yapılmış
küresel eylem çağrısına kulak vererek, 20 Aralık Cumartesi günü saat
14:30'da Taksim meydanında buluşacağız; "BÜTÜN DEVLETLER KATİLDİR:
UNUTMUYORUZ; AFFETMİYORUZ" yazan tek bir pankartın altında toplanıp,
15 dakika boyunca susup birbirimizin içinde yalazlanan öfkeyi
dinleyeceğiz. Gözlerimizi devlete dimdik dikeceğiz; ki gözlerimize
bakıp içimizden sokaklara taşmak üzere kabaran isyanı görebilsin.
Bilsin ki unutmuyoruz, affetmiyoruz.

Devletin ve her türden otoritenin zulmüne karşı içindeki öfkeyi,
isyanı ortak kılmak isteyen herkesi 20 Aralık eylemine davet
ediyoruz.

Anarşistler ve Anti-Otoriterler

Kaynak : http://ainfos.ca/tr/ainfos03490.html

İZMİR ÇAĞRISI

Yunanistan'da su anda hala ayaklanma günleri yasanirken,
orada okul isgallerinde bulunan yoldaslarimiz tarafindan
20 Aralik günü dayanisma ve direnis günü olarak ilan edildi.
Biz de bu amacla hem Yunanistan'la dayanisma
hem de bu topraklarda özgürlük ve anarsi mücadelesini
yükseltmek adina 20 Aralik icin söyle bir eylem plani cikardik.

* Yürüyüsümüz Eski Sümerbank önünden ( Konak)
Saat: 16:30'da baslayacak.
Ayrica;
* Saat 12:00'da Kibris Sehitleri Caddesi'nde yapacagimiz
sokak calismasi icin İzmir Sosyal Ekoloji ve Karsilikli Yardimlasma Dernegi'nde bulusuyoruz.

İzmir Sosyal Ekoloji ve Karsilikli Yardimlasma Dernegi

Adres: Kibris Sehitleri Caddesi
Muzaffer Izgü Sokagi
Du Fiesta Cafe Karsisi 1. Kat
Alsancak (Katilmak isteyen herkesi bu sokak calismasina davet ediyoruz.)

* Kimi arkadaslarimiz saat 15:00'da Eshot İs Hani'nin önünden
(Konak Meydani, Buyuksehir Belediyesi Karsisi) baslayacak olan

Hapishaneler Katliami Protestosu yürüyüsüne katilacak. Bu arkadaslar
eylemin ardindan Eski Sümerbank'in önünde 16:30'da baslayacak
yürüyüse dahil olacak.

Dayanisma ile...

Karablok İzmir - Alakasizlar

14.12.2008

"Unutmuyoruz, affetmiyoruz" - devletin katillerine karşı uluslararası eylem günü, 20.12.2008

Bugün (Cuma), işgal altındaki Atina Politeknik meclisi, katledilen tüm gençler, göçmenler ve devletin uşaklarına karşı mücadele edenlerin anısına, Avrupa'da ve küresel-ölçekte direniş eylemleri çağrısı yapmayı kararlaştırdı. Carlo Guliani; Fransız banliyö gençleri; Alexandros Grigoropoulos ve dünyanın dört bir yanındaki sayısız diğerleri için. Yaşamlarımız devletlere ve katillerine ait değil! Katledilen kız ve erkek kardeşlerimizin, dostlarımızın ve yoldaşlarımızın anısı mücadelelerimizde yaşıyor! Kardeşlerimizi unutmuyoruz, katillerini affetmiyoruz. Lütfen dünyanın olabildiğince çok yerinde eşgüdümlü direniş eylemleri için ortak bir gün çağrısı yapan bu mesajı çevirin ve yayın.
İngilizce çağrı metni:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...