kyoto etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
kyoto etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

18.12.2007

The Guardian : "Bali, Kyoto'dan da Kötü"

Guardian yazarlarından George Monbiot, Bali’de düzenelen BM İklim Konferansı’nda varılan uzlaşmayı “Avrupa’nın ABD’yi bir kez daha kandırması” olarak değerlendirdi ve “Aslında ‘Bali, Kyoto’dan bile daha kötü” diye yazdı.

Hafta sonu Bali’de yoğun pazarlıklar ardından geçici uzlaşmayla sonuçlanan iklim değişikliğiyle mücadelede yol haritası, ümit verici yorumlanmadı. Guardian yazarlarından George Monbiot, varılan uzlaşmayı “Avrupa’nın Amerika’yı bir kez daha kandırması” olarak değerlendirdi.

Haberin devamında, “10 yıl önce yine Aralık ayında ABD, Kyoto görüşmelerini enkaz haline getirmeyi başarmıştı” şeklinde yorumluyan Monbiot, George Bush bu konuda masum olduğunu, o sıralarda, Texas Valisi olarak, idam mahkumlarını infaz etmekle meşgul olduğunu yazdı.

Monbiot, ABD’nin iklim müzakere ekibinin başında Al Gore olduğunu ve Avrupa Birliği’nin 2010 yılına kadar sera etkisi yaratan gazların yüzde 15 oranında azaltılması için ısrar etmesine rağmen, Gore ekibinin, 2012 yılına kadar yüzde 5.2 azaltacağı kararı, anlaşmayı tamamen yok ettiğini vurguladı. “Sonunda Amerikalılar daha kötüsünü yaptı” diyor.

Bali müzakerelerinde elde edilen sonuç nedeniyle İngiliz çevre bakanı Hillary Benn’i aptal, müzakere ekibini de saf olarak niteleyen Monbiot, iklim müzakerecilerini Amerikalıların yaptıkları numaralara 10 yıl sonra yine düşmekle suçladı.

Monbiot, Bali konferansını “Daha iki yıl var ama, Bali Kyoto’dan daha kötü. Ne tarih var ne de hedefler konmuş. Bali’de belirlenen ilkeler, 10 yıl önce getirilen oyunlardan daha berbat” olarak değerlendirdi.

Çevre Bakanı Benn ve diğerlerinin, sevinç çığlıkları atıp, en azından yola çıktığını savundukları ve trenden el salladıklarını ifade eden Monbiot, ama trenin yanlış yöne gittiğinin bile farkında olmadıklarını yazdı.
[NTVMSNBC]

1.12.2007

Avrupa ormanları, küresel ısınmayla savaşıyor

Avrupa Birliği sınırları içindeki ormanlık alanların şaşırtıcı biçimde hızla genişlediği ve bu gelişmenin, AB’nin küresel ısınmayla mücadele amaçları açısından son derece yararlı sonuçları olduğu kaydedildi.

OSLO - Araştırmacılar, 1990’dan 2005’e kadar AB’nin batısındaki ülkelerde ormanlık alanlardaki büyümenin yüzde 10 oranında olduğu, doğudaki ülkelerde ise bu oranın yüzde 15’i bulduğunu bildirdi.

Ormanlık alanların genişlemesinin nedenleri arasında, daha iyi koruma çalışmaları yapılması, kentlere göç, verimliliğin artırıldığı çiftliklerde daha az tarım alanına ihtiyaç duyulması olduğu belirtildi.

Helsinki Üniversitesinde yapılan araştırmayı yöneten Pekka Kauppi, Avrupa’daki ormanların son 15 yılda çok fazla karbondioksit gazını “yakaladığını” belirterek, araştırma sonucunda elde edilen verilerin kendilerini şaşırttığını söyledi.

İngiliz “Energy Policy” (Enerji Politikası) dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, 27 AB ülkesinde genişleyen ormanlar, 1990-2005 yılları arasında 126 milyon ton karbondioksit emerek, AB’den atmosfere salınan toplam miktarın yüzde 11’ini temizledi.

Kyoto anlaşmasına göre AB ülkelerinin, ürettikleri zararlı gazları 2020’ye kadar 1990’daki seviyenin yüzde 20 oranında altına indirmesi gerekiyor. Araştırmacılar, bu zorlu hedefe ulaşılması için zamanın giderek azaldığını vurguluyor.

Uzmanlar, Avrupa ülkelerinin, zararlı gazların azaltılması çalışmalarının yanı sıra “tarım ve orman politikalarına odaklanmaları ve atıklar konusunda çalışmalar yapmaları gerektiğinin” altını çizdi.

Araştırma, ormanların 1990’dan beri büyümesinin, AB ülkelerinde yenilenebilir enerjinin teşvik edilmesi yolundaki çalışmalar sonucunda elde edilen kazanımlardan çok daha fazla “fayda” sağladığı belirtildi.

[NTVMSNBC]

25.09.2007

BM’de ‘karbon salınımı’ çağrısı

Birleşmiş Milletler 62’nci Genel Kurul toplantıları iklim değişikliği konusunda bugüne kadar yapılan en üst düzey zirveyle başladı. Zirvede BM Genel Sekreteri Ban Ki-Moon, gelişmiş ülkelerden karbon salınımlarını azaltmalarını istedi.

NEW YORK - Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Ban Ki-Moon, BM’de düzenlenen ve 140’dan fazla ülkenin temsilcisinin katıldığı “İklim Değişikliği Üst Düzey Zirvesi”ni başlattı. Moon, sanayileşmiş ülkelerin liderlerine karbon salımlarını azaltmaları çağrısı yaptı.

Küresel düzeyde eyleme geçmenin önemini vurgulayan Moon, gelişmekte olan ülkelerin de ekonomik büyümelerini tehlikeye atmadan bu konuda adım atması gerektiğini belirtti.

Genel Sekreter, ayrıca aralık ayında Bali’de düzenlenecek BM İklim Zirvesine destek istedi. Bu yılki toplantıların gündeminde “iklim değişikliği’nin yanısıra; Darfur, Irak, Afganistan, Irtadoğu ve Kosova konuları yer alıyor.

Öte yandan, ABD Başkanı George Bush, perşembe ve cuma günleri, küresel ısınmada en fazla payı bulunan, başka bir ifadeyle en fazla karbon salımı yapan 16 ülkenin liderlerini bir araya getirecek.

KÜRESEL ISINMANIN ETKİLERİNİ YAŞAMAYA BAŞLADIK BİLE
Birleşmiş Milletler’in bu çabaları boşuna değil. Zira bilimadamları küresel ısınmanın etkilerinin düşünülenden çok daha erken hissedileceğini ve artık dünyanın bununla yaşamayı öğrenmesi gerektiğini söylüyor.

Hazırlanan yeni bir rapora göre, sıcaklıklar artacak, ani hava değişimleri daha sık görülecek, su sıkıntısı yaşanacak ve tarımda verim düşecek.

Eğer sıcaklık artışı 1,5 ila 2,5 dereceyi geçerse bitkilerle canlı türlerinin yüzde 30’u yok olma tehlikesiyle karşı karşıya kalacak.

İklim değişiklerinin esas bedelini Afrika ve Kuzey Kutbu’nu yanısıra Fiji gibi adalar ve Asya’daki nehirlerler ödeyecek. Bu iklimsel değişikliklerden en çok etkileneceklerse yaşlılarla yoksullar olacak.

[NTVMSNBC]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...