ege etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ege etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

25.06.2008

Sıcaklar Akdeniz ve Ege'yi kavurdu!

Alanya'da termometre 53 dereceyi gösterirken, kavurucu sıcaklıklar Kemer'de 50, Kuşadası ve Didim'de 41, Antalya’da ise 40 dereceye ulaştı. Ancak, Meteoroloji yetkilileri uyardı: Sokaklarda yer alan dijital sıcaklık göstergelerine inanmayın!

Türkiye'yi yarından itibaren etkisi altına alacağı belirtilen çöl sıcakları Alanya'yı kavurmaya başladı. Alanya Belediyesi'nin ilçe merkezinde bulunan reklam panosundaki termometre, öğle saatlerine doğru 53 dereceyi gösterdi. Sıcakla başa çıkmak için turistler sahillere akın edince kumsalda oturacak yer kalmadı. Pek çok kişi denizden hiç çıkmadan serinlemeye çalıştı. Günübirlik turlara katılarak ilçeye gelen turistler de sıcaktan korunmak için olabildiğince az giyinmeyi tercih etti, erkek turistler tişörtlerini çıkartıp gezdi. Hava sıcaklığının en dayanılmaz hale geldiği öğle saatlerinde ise ilçede hayat durdu.

Antalya’da 40 derece
Antalya’da hava sıcaklığı gölgede 40 dereceye ulaştı. Antalya Meteoroloji Bölge Müdürlüğü yetkilileri, Antalya’da hava sıcaklığının gölgede 40 derece, deniz sıcaklığının 24 derece, nispi nem oranının ise yüzde 14 düzeyinde olduğunu bildirdiler.

Yetkililer, sokaklarda yer alan dijital sıcaklık göstergelerinin sürekli güneş aldığından doğru dereceleri göstermediğini belirterek, sıcaklığın gölgede ölçülmesinin doğru olduğunu kaydettiler. Güneşe karşı olan sıcaklık göstergelerindeki bilgilerin afaki olduğuna da işaret eden yetkililer, bu bilgilere itibar edilmemesini istediler.

Sıcak hava dolayısıyla vatandaşlar ise denize ve havuzlara girerek, serinlemeye çalıştı.

Kemer'de 50 derece
Aşırı sıcaklar ve nem Antalya’da etkili olurken, Kemer bugün 50 dereceyi gördü. Kemer Belediyesi tarafından yapılan, yeşil bitki örtüsü ve oturma alanlarıyla cazibe merkezi haline gelen Olbia Parkı'nda yer alan termometre, 50 dereceyi gösterdi.

Özellikle öğlen saatlerinde yerli yabancı çok sayıda turist denizi tercih etti, sokaklar boşaldı. Termometrede 50 rakamını gören turistler, önünde fotoğraf çektirdi.

Ege’de "çöl sıcağı" alarmı
Afrika’dan gelen çöl sıcaklarının etkisi altına giren Ege Bölgesi’nde de sıcaklıkların yarın maksimum değerlere çıkacağı, İzmir’de beklenen en yüksek sıcaklığın gölgede 39 dereceyi bulacağı bildirildi.

İzmir Meteoroloji Bölge Müdürlüğü yetkililerinden alınan bilgiye göre, Ege Bölgesi, Basra alçak basıncının etkisi altına girdi. Bugün gölgede 36 dereceyi bulan İzmir’deki hava sıcaklığının yarın 39 derece olarak kaydedilmesi bekleniyor. Yarın maksimum değerlere ulaşacak ısının Aydın’da 42, Manisa’da 41, Denizli’de 40, Uşak’ta 34, Afyonkarahisar’da 33, Kütahya’da ise 34 olacağı tahmin ediliyor.

Yetkililer, Haziran ayı uzun yıllar ortalamasına göre İzmir’de 31 derece olan sıcaklığın 7-8 derece üzerinde seyrettiğini, yarından sonra 1-2 derecelik düşüşler görülebileceğini, ancak etkili olmayacağını belirttiler. Nem oranının yüzde 25’e ulaştığı kentte, deniz suyu sıcaklığı da 25 derece olarak kaydedildi.

Kuşadası ve Didim kavruluyor
Aydın'ın Kuşadası ve Didim ilçelerinde, hava sıcaklığı gölgede 41 dereceye ulaşınca, yerli ve yabancı tatilciler plajlara akın etti. Su parkları, piknik alanları doldu taştı.

Kuşadası'nın ünlü Kadınlar Denizi plajını dolduranlar gün boyu sudan çıkmamaya çalıştı. Denizde top oynayan, spor yapan, şakalaşanlar kızgın kumlara çıktıklarında, kısa sürede çareyi denize geri dönmekte buldu. Didim'in ünlü Altınkum Plajı'nda da aynı görüntüler oluştu. Plajı dolduran binlerce yerli ve yabancı tatilci, aşırı sıcaklar nedeniyle zamanlarının büyük bölümünü denizde geçirdi.

Sıcakların bastırması en çok su parkı işletmecilerini sevindirdi. Denizi sevmeyen, havuz ve kaydıraklarda keyifli dakikalar geçirerek serinlemek isteyenlerin adresi su parkları oldu. Kuşadası ve Didim'deki dört su parkı sezonun bugüne kadarki en kalabalık gününü yaşadı. Su parkı işletmecileri müşterilerin istekleri doğrultusunda aktivitelerini çeşitlendirdi. Kaydıraklar, dalga havuzları, yağmur dansı derken, şimdi de sıcakta terleyerek kilo vermek isteyenler için aerobik yapılmaya başlandı. (dha/anka)

[Radikal]

7.03.2008

Ege'de Şiddetli Kuraklık Kapıda!

DSİ 21. Bölge Müdürü İndap, barajların doluluk oranlarının, şiddetli kuraklığın yaşandığı geçen yılki seviyesinde olduğunu açıkladı.

Devlet Su İşleri (DSİ) 21. Bölge Müdürü Halil İbrahim İndap, geçen yıl yaşanan kuraklık nedeniyle barajların doluluk oranlarının istenen seviyeye ulaşmadığını anımsatarak, sorumluluk sahasındaki barajların toplam su depolama kapasitesinin yaklaşık 2 milyar metreküp olduğunu, bu oranın yaklaşık 1 milyar 300 milyon metreküp olması halinde, Aydın, Denizli ve Muğla’da su sorununun yaşanmayacağını kaydetti.

Hayatımızda artık bol suyun olmadığını, çiftçiler başta olmak üzere herkesin bu duruma alışması gerektiğini kaydeden İndap, şunları söyledi:

“3 Mart itibariyle Işıklı Gölü Barajında geçen yılın aynı döneminde yüzde 60 olan doluluk oranı yüzde 56’ya, Adıgüzel Barajında yüzde 21 olan doluluk oranı yüzde 19’a, Topçam Barajında ise yüzde 33 olan oran yüzde 31’e düşmüştür. Bunun yanında bazı barajların doluluk oranları geçen yılın aynı dönemine göre artmış olsa da bunlar çok küçük artışlardır. Mumcular Barajında geçen yıl yüzde 29 olan doluluk oranı, yüzde 34’e çıkarken, Gökpınar Barajındaki doluluk oranı yüzde 58’le geçen yılki seviyesinde kalmıştır. Bu artışlarla ihtiyacın karşılanması mümkün değildir. Üzülerek söylüyorum ama geçen seneki tablo ile karşı karşıyayız.”

EKİM-ARALIK AYLARINDA YAĞIŞ DÜŞTÜ
Aydın Meteoroloji Müdürü Mustafa Yılmaz da, küresel ısınmaya bağlı olarak yağış rejimlerinin değişmeye başladığını belirterek, Ege Bölgesine önceki yıllarda yağışların uzun süreli ve bol miktarda yağdığını, son bir kaç yıldır ise bu durumun bol miktarda ama kısa süre olarak değiştiğini söyledi.

Geçen yıl Aydın için özellikle yaz aylarının kurak geçtiğini bildiren Yılmaz, “Kurak bir yaz geçirmemize rağmen yıl içinde toplam 630 kilogram yağış alarak, uzun yılların yıllık ortalaması olan 635 kilogramı yakaladık. Kuraklığa rağmen yıllık yağış ortalamasını yakalamamızda 15 Ekim - 15 Aralık dönemindeki yağışlar etkili oldu. Bu dönemde 470 kilogram ile normalde 8 ayda aldığımız yağışı iki ayda almış olduk. O yağışlar olmasaydı bugün çok ciddi kuraklık yaşıyor olacaktık” dedi.

Ege bölgesinin kıyı kesimlerinin en çok yağış aldığı dönemin Ocak ayı olduğunu bildiren Yılmaz, şöyle devam etti:

“Aydın ve çevresinin uzun yıllar Ocak ayı yağış ortalaması 110 kilogram. Ama biz bu yılın Ocak ayında 26 kilogram yağış alabildik. Yine uzun yıllar şubat ayı ortalamamız 95 kilogram ölçülürken, biz geçen ay sadece 20 kilogram yağış alabildik. Bölgemizin yağış rejimini de göz önünde bulundurursak bundan sonraki ayların çok yağışlı geçeceğini söyleyemeyiz. Mart ayından itibaren Aydın’daki yağış rejimi lokal bir karaktere bürünüyor. Bu aydan sonra havadaki yükselmenin de etkisiyle yağış daha iç kesimlere yağıyor. Bu nedenle yaz ayları yaklaştıkça bölgemizin yağış alma ihtimali de azalıyor. Şimdiye kadar yetersiz aldığımız yağışlar nedeniyle bölgemizde etkili bir kuraklığın yaşanması bu yıl da söz konusu.”
[Ntvmsnbc]

9.11.2007

Ege’de 19 saatte 15 deprem

İzmir’in Urla ilçesi Uzunkuyu köyü ve Ege Denizi Seferihisar açıklarında yaklaşık 19 saatte, en küçüğü 2.8, en büyüğü 3.6 olmak üzere 15 deprem kaydedildi.

Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü Ulusal Deprem İzleme Merkezinden alınan bilgiye göre, İzmir’in Urla ilçesi Uzunkuyu köyünde, dün saat 13.31’de aletsel büyüklüğü 3.1 olan bir deprem kaydedildi.

Bu depremin ardından Uzunkuyu’da, bugün saat 07.41’e kadar aletsel büyüklükleri 2.8 ile 3.6 arasında değişen 11 ayrı deprem gözlendi.

Ege Denizi Seferihisar açıklarında da, söz konusu saatler arasında aletsel büyüklükleri 3.2, 3.4 ve 3.6 olmak üzere 3 ayrı deprem daha meydana geldi.
[Ntvmsnbc]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...