"Dedem Veli Kazak'a ait hamile bir inek 1942 yılında dağa kaçmış. Dağda yavrulayan inek, köylülerin bütün çabasına rağmen getirilememiş ve doğal ortama bırakılmış. Dağda yavrusu ile yaşamaya başlayan inek, köyden otlamak için dağa gelen diğer inekler arasında bulunan boğalarla çiftleşip üremeye başlamış. 57 yıl içinde bu ineklerin sayısı 1500'ü buldu. Her yıl bu sayıya 100 tane daha eklendiğini düşünüyoruz. O tarihten bu yana dağda yaşayıp, otlayan, su ihtiyaçlarını da Tepe Göl'deki gölden gideren inekler, zaman zaman kaçak olarak avlandı. Yakalanan avcıların mahkemeleri hala devam ediyor. Bunun için yabani ineklerin koruma altına alınmasını istiyoruz."
Alınan bilgiye göre, 1942 yılında Veli Kazak'a ait gebe inek, Aydınlar köyüne 10 kilometre mesafedeki Tepe Göl mevkisindeki ormanlık alana kaçtı. Burada yavrulayan inek, köylülerin bütün çabasına rağmen geri getirilemedi. Aradan yıllar geçti ve bugün o bölgede 1500 inekten oluşan vahşi bir sürü oluştu.
Manisa'nın Saruhanlı ilçesine bağlı Aydınlar köyünün Tepe Göl mevkisindeki ormanlık alanda sayıları 1500'e ulaşan yabani ineğin yaşadığı belirlendi.
Kasap ve lokanta işletmecileri tarafından kaçak olarak avlandıkları öne sürülen yabani ineklerin, koruma altına alınmasına yönelik çalışma başlatıldı.
942 yılında Veli Kazak'a ait gebe inek, Aydınlar köyüne 10 kilometre mesafedeki Tepe Göl mevkisindeki ormanlık alana kaçtı. Burada yavrulayan inek, köylülerin bütün çabasına rağmen geri getirilemedi.
Yavrusu ile yaşayan inek, köyden otlamak için getirilen diğer inekler arasında bulunan boğalarla çiftleşerek, üremesini sürdürdü. 57 yıl içinde bölgede üreyen yabani inek sayısı 1500'e ulaştı.
Tepe Göl mevkisinde yabani inek varlığını öğrenen Manisa İl Genel Meclisi Başkanı Dursun Ali Yıldız, beraberinde Saruhanlı Belediye Başkanı Hüseyin Yaralı, Adalet ve Kalkınma Partisi Saruhanlı İl Genel Meclisi üyeleri Mehmet Baltacı ve Mehmet Salatacı'nın yanı sıra köyden vatandaşlarla birlikte bölgede incelemede bulundu.
Yıldız, burada AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1942 yılında köyden kaçan hamile bir inekten üreyip çoğalan yabani inek sürüsünün, kaçak olarak avlanmalarının önüne geçilmesi ve bölgenin turizme açılması amacıyla bir milli park yapımının planlandığını söyledi.
Spil dağı zirvesinde yılkı atları gördüğünü, ancak yaşamında ilk kez yabani inekle karşılaştığını, bunun bir doğa harikası olduğunu ifade eden Yıldız, şöyle konuştu:
"Köy halkımızın isteği, bu ineklerin avcılar tarafından vurulup neslinin tükenmesinin önlenmesini sağlamaktır. Bu konuda biz üzerimize düşen görevi yapmaya çalışacağız. Köy halkı bize çözüm önerileri ile gelmelidir. Bu yabani hayvanlara sahip çıkmak, en başta köylünün görevidir. Şu aşamada bu alanda Milli Park çalışması yapmak, bekçi tutarak inekleri koruma altına almak gibi bir planımız var. Önümüzdeki günlerde Tepe Göl'ün turizme açılması noktasında bir ön çalışmada bulunup, neler yapabileceğimizi masaya yatıracağız."
DEVAMI : Tarım Gönüllüleri
doğanın tepkisi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
doğanın tepkisi etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
13.08.2009
17.06.2008
Yavrularını çalan köyün kabusu oldu
ARDAHAN’a 12 kilometre uzaklıktaki Koca Köyü’nün sakinleri, arazide buldukları 3 yavru kurdu köye getirince başlarına bela aldı. Merkeze bağlı, 280 nüfuslu Koca Köyü’nün Muhtarı Yüksel Ünlü, arazide buldukları 3 kurt yavrusunu geçen Cuma günü köye getirdiklerini bildirdi. Yavru kurtların köye getirilmesinden sonra anne kurdun başlarına bela olduğunu belirten Ünlü, "Gece- gündüz demeden köyümüze saldıran anne kurt, bir atı, tayı ile birlikte ve bir de eşeği parçaladı. Bu nedenle köyün çevresinde ve sürülerin yanında eli silahlı nöbet tutturmaya başladık. Yavruları aldığımız yere bırakmak istiyoruz ama yavru kurtlardan 2’sini jandarmalar aldı" dedi.
Yasal işlem yapılacak
Köyde tek kalan 2 aylık yavru kurdun boğazına ip bağlayarak evinin önüne besleyen Atilla Şahin ise "Üç yavruyu köyümüze getirdik. İkisini İl Jandarma Komutanlığı’nda görevli bir astsubay bizden alıp götürdü. Köyde tek kalan bu yavruya da ben bakıyorum. Gittikçe büyüyen yavru kurt da tehlikeli olmaya başladı" diye konuştu. Olayı gazetecilerden öğrenen Çevre ve Orman İl Müdürü Faruk Köksoy, kurt yavrularının toplanarak doğal hayata salıverilmesi için görevlileri harekete geçirdi. Bir ekibi Koca Köyü’ne gönderen Faruk Köksoy, "Yabani hayvanlar doğal hayattan alıkonamaz. Soruşturmanın tamamlanmasından sonra gereken yasal işlem yapılacak. Ayrıca kurt yavruları toplanacak ve doğal hayata bırakılacak" diye konuştu.
Diğer ikisi jandarmada
Kurt yavrusunu evinde besleyen Atilla Şahin, "Diğer iki yavruyu jandarmadan gelen bir astsubay aldı. Bu yavru da büyüyor ve giderek tehlikeli olmaya başladı" dedi.
[Hürriyet]
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)