Merkez üssü Kütahya-Simav olan ve pekçok ilde hissedilen deprem büyük bir yıkıma neden olmazken, Çevre Bakanı 2 kişi öldüğünü açıkladı.
Deprem'den Fotoğraflar : http://fotogaleri.ntvmsnbc.com/simavda-deprem-5-9.html
Kütahya'da saat 23.15'te 5.9 büyüklüğünde bir deprem meydana geldi.
Kandilli Rasathanesi'nin merkez üssünü Simav olarak duyurduğu deprem İstanbul, Ankara, Çanakkale, Bursa, Balıkesir, Yalova, Afyonkarahisar, Eskişehir, Uşak, İzmir, Manisa ve Edirne'de de hissedildi.
NTV yayınına katılan Çevre Bakanı Veysel Eroğlu depremde 2 kişinin öldüğünü, 1'i ağır, 79 kişinin yaralandığını açıkladı. Ancak daha sonra yaralı sayısının 85'e çıktığı belirtildi.
Eroğlu yaşananlarla ilgili şunları söyledi; "Ülkemiz deprem kuşağında, depremle yaşamayı öğrenmek lazım. Bir de sağlam bina yapmak şart. Buradaki binalarda sorunlar yaşanmış. Daha sağlam binalar yapılmalı.
'79 YARALIMIZ VAR'
Son tablo’da 2 ölü var. Birisi 18 yaşında Simav’da bir genç, üzerine kiriş düşmüş ve malesef vefat etmiş. Bir de Hisarcık’ta 63 yaşında bir vatandaşımız yeni kalp ameliyatı geçirmiş. O sanırız kalp krizinden öldü. Bir tane ağır yaralımız var. 79 tane de değişik çeşitlerde yaralımız var.
Bütün ekiplerimiz köylerdeler ve bir ölüm haberi gelmedi. Hasarlı binalar mevcut. Ancak oralardan ölüm haberi gelmedi.